Bár nem gondolják hibának, azért a javításért elkérték a pénzt.
Nem olyan régen írtuk meg, hogy egy Tesla Model Y kormánya menet közben leesett. Éppen autópályán haladt vele egy család, élvezték az alig 6 napja megérkezett új autót.
Erre egyik pillanatról a másikra a sofőr kezében maradt a kormány. Mondanom sem kell, hogy ez mennyire kínos, főleg egy új autónál. Nem is tartotta magában a történteket, kiposztolta Twitterre a preneh24 nevű felhasználó.
Az eset különösen veszélyes volt, mivel az autópályán kellett megállniuk és várni az autómentőt. Szerencsére nem történt baleset, de a férfi felháborítónak tartja, hogy egy új autóban ez megtörténhet.
El is vitte a szervizbe, ahol nagyjából 104 dollárért (kb. 37 000 forintrét) csinálták meg az autót. Ezt szintén ki kellett fizetnie, bár később visszakapta az összeget.
Kiderült az is, hogy egy csavar hiányzott a kormányoszlopból, amiről nem tudni, hogy eleve nem került bele, vagy csak kiesett hanyag összeszerelés miatt. A férfi nemrég egy levelet kapott a Teslától, mivel vissza szeretné velük vásároltatni az autót. Ebben a levélben az állt, hogy:
A jármű nem tartalmaz hibát, nem megfelelőséget, egyéb garanciális állapotot, vagy a Tesla felelősségének egyéb alapját.
Ezesetben nehéz elképzelni, hogy ha leesik egy kormánykerék egy alig pár napos autóban, akkor az kinek a felelőssége? Bele került az is, hogy a vállalat visszavásárolja az autót:
Jóindulatú gesztusként ön, mint értékes Tesla-ügyfél felé... A Tesla beleegyezik a jármű visszavásárlásába.
További érdekesség, hogy a Tesla szerviz által adott számlát is közzétette a férfi, amiben az áll, hogy a szerelő „kicserélte vagy hozzáadta” az említett csavart. Tehát mégis volt ott valami hiba, és így ellentmondásos a Tesla levele.
Az ügyben egyébként a 1036655-00-A számú alkatrész (csavar) a felelős. A bontott ábrákon egyértelműen látni, hogy ez az alkatrész felel a kormány oszlophoz rögzítéséhez, így ha kimaradt vagy kiesett, akkor tényleg okozhatott ilyen kellemetlen meghibásodást.