2021. december 13. | 13:14

Egy 2016-os videó miatt támadják most a céget.

A Teslától távozó alkalmazottak egy csoportja azt állítja, hogy az Autopilot rendszert reklámozó 2016-os videó megrendezett volt, ilyeténképpen az elektromos járműveket gyártó cég tulajdonképpen becsapta az ügyfeleit. Vagyis az ex-dolgozók megtévesztéssel vádolják egykori munkaadójukat.

A mára híressé vált videó azt mutatja be, hogy a Tesla Autopilot annyira jó és megbízható, hogy a volán mögött ülő személynek szinte semmit sem kell tennie, az autó emberi beavatkozás nélkül képes haladni az úton. A cégtől távozók egy része most azt állítja, a videó megrendezett volt, úgy vágták össze a felvételeket, hogy a rossz pillanatokból semmit se láthassanak a nézők. Ezek a hangok hozzátették, hogy a tesztautó még egy út menti korlátnak is nekiment a forgatás során, ami miatt a kocsi javításra szorult, de erről mélyen hallgatott a Tesla.

A „leleplezést” egy 19 emberből álló csoport vállalta magára; a tagok ragaszkodtak ahhoz, hogy a nevüket homály fedje. A 19-ből 8 személy az Autopilot rendszer fejlesztésén dolgozó mérnöki részlegen tevékenykedett, ők állítólag közelről figyelték végig, milyen utat járt be a kezdetektől az önvezető technológia.

Elmondták, hogy a videó a Tesla akkoriban legújabb, „Autopilot 2.0'” rendszerét volt hívatott népszerűsíteni. A The New York Times állítása szerint a Tesla azt a képet kelthette, hogy a technológia azonnal elérhető a vásárlók számára, holott ez nem volt igaz.

Az emlegetett videó:

A megtévesztés vádjával előállók azt állítják, hogy a Model S egyetlen egy útvonalon mehetett, ráadásul a 3D-s térképezés is a segítségére volt, ami az ügyfelek számára elérhető autókban nincs jelen. Az ex-munkatársak azt sejtetik, Elon Musk lényegében olyan technológiát ígért, amely még nem állt rendelkezésre. Azt is megjegyezték, hogy az Autopilot program akkori igazgatója, Sterling Anderson figyelmeztette a Tesla marketingrészlegét, hogy ne hivatkozzanak az Autopilotra „autonóm” vagy „önvezető'” néven, mivel ez „félrevezetné a közvéleményt”.

Anderson később távozott a Teslától, állítólag pont azért, mert a közte és a marketingosztály között kirobbant konfliktust nem sikerült elsimítani. Elon Musk és a cég ügyvédje nem reagált a New York Times megkeresésére.