2021. szeptember 08. | 10:53

Lehetséges, hogy később utcai változat is készül a fenevadból.

Német márka lévén a Porsche sem hagyhatta ki a Müncheni Autószalont, és ha már ott járt, bepillantást engedett elektromos jövőjébe egy olyan kupéval, amely az utcai autók következő generációjára is utal.

A Cayman formájú Porsche Mission R egy kétmotoros, összkerékhajtású kupé, amelyet akár a privát csapatok is igénybe vehetnek majd a különböző versenysorozatokban. A 429 lóerős első motornak és a 626 lóerős hátsó motornak köszönhetően (időmérős beállítások mellett) 1073 lóerőt lehet kipréselni az autóból, amely 2,5 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órás sebességre. A hosszú egyenesekben a Mission R akár a 300 km/órás sebességet is elérheti. Az elektromos versenymotorok olajhűtéssel rendelkeznek a teljesítménycsökkenés megakadályozása érdekében.

A szintén versenyzésre tervezett akkumulátort úgy tervezték, hogy 30 percig biztosan bírja a strapát, így akár egy teljes sprintversenyt is végig lehet vele csinálni, míg a 900 voltos technológia azt jelenti, hogy 15 perc alatt akár 80 százalékra is fel lehet tölteni.

A Porsche formatervezési főnöke azonban világossá tette, hogy itt többről van szó, mint egy új versenyautó bemutatásáról. Erre utal a fényszórók kialakítása, amelyeket nem titkoltan a pontosan 25 évvel ezelőtt megjelent Boxster ihletett.

„A motorsportban érdekelt partnereink által használt versenygépek mindig a széria sportkocsikra épülnek. Ez a Mission R esetében azt jelenti, hogy az autó csordultig van olyan elemekkel, amelyek egy jövőbeli szériamodellre utalnak” – nyilatkozta Michael Mauer, a Porsche formatervezési főnöke.

Ha az autóról leszednénk a hatalmas hátszó szárnyat (amely légellenállás-csökkentő technológiával lett ellátva), a bestiális hátsó diffúzort és az első lökhárítót, akkor nem lenne nehéz belátni, hogy a Mission R lehet a Porsche következő nagy dobása az utcai sportautók piacán.

Abból kiindulva, hogy a Porsche négy év alatt alakította át a 2015-ös Mission-E koncepciót a 2019-es Taycan szériaautóvá, valószínűleg 2025-re számíthatunk arra, hogy a Mission R-ből elkészül az a változat, amit majd a szalonokban mutogathatnak az embereknek.

A most leleplezett BMW i Vision Circular koncepcióautóhoz hasonlóan a Mission E ökofilozófiája is túlmutat az egyszerű elektromos hajtáson. Az autó karosszériája természetes, megújuló szálakkal átitatott műanyagból készül, a kárpitozás pedig számítógép-vezérelt 3D-s kötési eljárással készül, amely minimalizálja a szövethulladékot.

A sofőrök egy Y alakú tetőelem alatt ülnek, amely az autó szénszálas külső vázának része, és az autót egy pillangó stílusú kormánykerékkel irányítják, amelynek közepén egy digitális kijelző található, amely mögött egy második digitális műszeregység van felszerelve.