Az elektromos hajtáslánccal szerelt városi terepjáró 2022 elején kerül forgalomba.
A Renault a Müncheni Autószalonon bemutatta az új Mégane-t. Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója új karosszériaváltozatot kap, amely kiegészíti az öreg kontinensen jelenleg kapható ferdehátút, szedánt és kombit.
A Mégane E-Tech Electric néven bejegyzett, nulla helyi károsanyag-kibocsátású crossover 1624 kilogrammot nyom, és ugyanarra a CMF-EV-platformra épül, amely a Nissan Ariya alapjait is adta. Egy mindössze 4,21 méter hosszú jármű esetében a 2,7 méteres tengelytáv igencsak szép, ami lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy a kompakt méretekhez képest tágas utasteret alakítsanak ki.
A 20 colos kerekeken guruló, mindössze 1,5 méter magas villanyautó elöl alapfelszereltségként süllyesztett kilincsekkel rendelkezik a jobb aerodinamika érdekében. A Mégane E-Tech az első sorozatgyártású Renault-modell, amely magán viseli a márka új logóját. Az új elektromos crossover lényegében a tavalyi Megane eVision koncepció szériaváltozata, a hasonlóságok meglehetősen szembetűnőek.
Ahogy a külső is jelentős eltérést mutat a hagyományos benzin- és dízelüzemű Mégane modellekhez képest, úgy az utasteret is alapjaiban tervezték át az újdonság számára. A teljesen digitális műszerfal a Trezor, Symbioz és Morphoz koncepciókat követi. A Renault által OpenR Linknek nevezett felhasználói felület magában foglalja a Google alkalmazásokat és szolgáltatásokat, köztük a Google Maps-et a navigációhoz, az asszisztenst a kihangosított kommunikációhoz és a Play-t, amely több mint 40 autós alkalmazást tartalmaz.
A sofőr előtt két nagy képernyő található, amelyek egy fordított „L” alakban kapcsolódnak egymáshoz. A műszerfal átmérője 12,3 col, a szomszédos érintőképernyő pedig 12 col átmérőjű és 12 col magas. A Renault jelentés szerint a nagyméretű kijelző 1250x1562-es felbontású. Az olcsóbb Mégane E-Tech Electric változatok kisebb, 9 colos központi kijelzőt kapnak, alacsonyabb felbontással.
A tisztán elektromos Renault több szempontból is zöld, hiszen a nulla helyi károsanyag-kibocsátású hajtáslánc mellett teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült szövetkárpitot használ. Még a műszerfal néhány alsó része is újrahasznosított műanyagból készült, amelyet a műszerfal számos, nem látható alkatrészéhez is felhasználtak. A Mégane E-Tech Electric életciklusának végén a jármű 95 százaléka újrahasznosítható lesz.
A teljesítményről egy villanymotor gondoskodik, amely az alacsonyabb felszereltségű változatokban 130 lóerőt és 250 Nm nyomatékot, a drágább konfigurációkban pedig 220 lóerőt és 300 Nm nyomatékot biztosít. A Reault Mégane E-Tech Electric a nagyobb teljesítményű elektromotorral felszerelve 7,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 160 km/óra.
A villanymotor egy 40 vagy 60 kWh kapacitású akkumulátorcsomagból kapja az energiát. Az előbbi 300 kilométeres, míg az utóbbi akár 470 kilométeres hatótávolságra is elegendő energiával rendelkezik a WLTP-ciklus szerint. Az akkumulátorra nyolc év garancia vonatkozik, és amennyiben kapacitásának 70 százaléka alá romlik, a Renault ingyen kicseréli.
Váltóáramú töltéssel akár 22 kW-os, egyenáramú töltéssel pedig 130 kW-os teljesítményen tölthető újra az akksi. A 130 kW-os töltőállomás használatával fél óra alatt 300 kilométeres elektromos hatótávolság érhető el (vagy 200 km az autópályán). Egy 7,4 kW-os fali töltő segítségével nyolc óra töltés után 400 km megtétele lehetséges vegyes használat (város és autópálya) mellett.
A Renault egyelőre nem közölte a Mégane E-Tech Electric árait. A modell 2022 februárjától lesz megrendelhető, és a tervek szerint egy hónappal később kerül forgalomba. A Renault-csoport 2030-ig 10 teljesen elektromos hajtású modellt tervez piacra dobni, hetet a Renault márkanév alatt. A további készülő elektromos autók között szerepel a Renault 5 kisautó, egy kompakt SUV és egy kis modell, amelyet az 1960-as és 70-es évekbeli Renault 4 ihletett.