Az i Vision Circular egy kompakt, négyüléses villanyautó.
A BMW ismételten elkezdte feszegetni a formatervezési határokat egy merész új koncepcióval. Lehetséges, hogy bő két évtized múlva, a 2040-es években már ilyen járművek közlekednek a zsúfolt nagyvárosokban? Erre most még nem lehet határozott igennel válaszolni, mi sem tesszük, helyette nézzük meg közelebbről a BMW i Vision Circular Concept névre keresztelt kocsit.
Az i Vision Circular egy kompakt, négyüléses villanyautó, a klasszikus hűtőrács átdolgozott változata a fényszórókat is magába foglalja, ami azt sugallja, hogy a vesék felületét grafikák megjelenítésére lehetne használni. Az igazi hangsúly azonban a fenntarthatóságon van, nem a dizájnon.
A BMW négy környezetbarát filozófiájának - RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE és RE:CYCLE - jegyében megalkotott autó teljes egészében újrahasznosítható anyagokból készül, és az életciklusa végén maga is teljes mértékben újrahasznosítható, beleértve az akkumulátort is.
A német gyártó az autó előállításakor is szeretne minél kevésbé környezetszennyező lenni, ezért a belső égésű motorok elektromos hajtáslánccal történő helyettesítése mellett a felhasznált anyagokra és a minél zöldebb gyártási technológiák lehetséges alkalmazására is odafigyel. A vállalat 2030-ra 40 százalékkal szeretné csökkenteni a járművek életciklusa során keletkező károsanyag-kibocsátást.
A fém alkatrészek újrahasznosított alumíniumból és acélból készülnek majd, a szilárdtest-akkumulátor pedig szintén újrahasznosított anyagok felhasználásával készül, amelyek az autó élettartama végén újra felhasználhatók.
A gumiabroncsok tanúsított, fenntartható gumiból készülnek és színes, újrahasznosított gumirészecskéket tartalmaznak, amelyek növelik a szerkezet szilárdságát. A BMW szerint a sofőrök az autó akkumulátorából a nem kívánt energiát vissza tudják majd keringetni a hálózatba. Ez az autó-hálózat képesség pontosan az a fajta funkció, amelyre az elkövetkező években az elektromos BMW-k esetén számíthatunk, bár még eltarthat egy darabig, amíg a koncepcióhoz hasonló utastérrel találkozunk.
A műszerfalat egy óriási lap helyettesíti, amely fényeffektusokkal mutatja az autó „agyát” munka közben. A legfontosabb információk a szélvédő tövében elhelyezett head-up kijelzőn jelennek meg. Az utasok levendulaszínű, újrahasznosított üléseken ülnek, míg a szögletes kormánykerék 3D-nyomtatással készült bioalapú anyagból, ebben az esetben faporból.
Egyelőre szó sincs arról, hogy az i Vision Circular sorozatgyártásba kerül, de elképzelhető, hogy a most prezentált fenntarthatósági ötletekből egyet-kettőt megtart a BMW a jövőben.
A márka számos érdekes szériajárművet és prototípust mutat be a jelenleg is zajló Müncheni Autószalonon, amelyek közül az i Vision Circular a legérdekesebb. A hazai pályán mozgó bajorok szeretnének karbonsemlegessé válni, és ez irányú törekvésüket egy látványos fényjátékkal húzzák alá.
A BMW müncheni főhadiszállásaként funkcionáló épület egy hengerre hasonlít, amelyet szeptember 3-tól 36 kivetítő világít meg, a látványos fényjáték összesen 16 816 pixelből áll össze. Ezek a pixelek színkombinációkat és animációkat alkotnak, amelyek a BMW Group „mélyreható” átalakulását mutatják be. Az egyik animáció például azt meséli el, hogy a gyártó hogyan áll át a hagyományos autók gyártásáról a villanyautók készítésére.