2023. július 15. | 07:04

A Kínai Autógyártók Szövetsége érvénytelenítette a 16 gyártó által aláírt megállapodást, mely az abnormális árverseny véget jelenthette volna.

Összesen 16 autógyártó, köztük a Tesla, a kínai Nio és Li Auto írta alá azt a megállapodást, mely a kínai piacon tapasztalható abnormális árverseny végét hivatott jelezni. Mindössze néhány nappal később a Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) érvénytelenítette az egyezményt.

A szervezet a Reuters hírügynökségnek elmondta, az autóipari vállalatok között született megállapodás sérti a kínai versenyügyi szabályokat, ezért helyezte azt hatályon kívülre. A gyártók így csak rövid ideig örülhettek a látszólagos békekötésnek, melynek hiányában aligha lesz vége az abnormális árcsökkentésnek.

A versenyt még csak-csak elviselik a tradicionális autógyártók és a már megalapozott jelenléttel rendelkező kínai cégek, mint amilyen a Nio is. Más a helyzet azonban a feltörekvő vállalkozások esetében, ők az alacsonyabb rendelkezésre álló tőke miatt nem tudnak lépést tartani a piac többi szereplőjével.

A Nio már 2021-ben megkezdte az európai terjeszkedést, ezzel jelezve, hogy hazáján kívül is vezető szerepre törekszik. Az ET5 szedán a Tesla Model 3 közvetlen kihívójaként került piacra, a kínai vállalat előnye, hogy riválisánál jóval olcsóbban kínálja az elektromos csúcstechnológiát.

Az árverseny mellett a hatótávolságban is igyekeznek egymást felülmúlni a gyártók, remélhetőleg a vásárlók lesznek a versengés haszonélvezői.

Depositphotos