2022. április 20. | 15:32

A 450e ugyanarra az e-TNGA EV architektúrára épül, mint az új Toyota bZ4X.

313 lóerőt és több mint 400 km-es hatótávot kínál a szerdán bemutatott Lexus RZ 450e, amely tud valami olyat, ami kiemeli a többi elektromos autó közül.

Lexus RZ 450e

A 4805 mm hosszú, 1895 mm széles és 1635 mm magas 450e ugyanarra az e-TNGA EV architektúrára épül, mint az új Toyota bZ4X SUV és a vele szoros rokonságban álló Subaru Solterra, de nagyobb hangsúlyt fektet a prémium érzetre és a teljesítményre. Belső égésű motor híján a motorháztető alacsonyabbra került, és a beömlők is keskenyedtek.

Lexus RZ 450e

A 2850 mm-es tengelytáv mellett az alacsony súlypontot és a kiváló súlyegyensúlyt is kiemelte a bemutatáskor a Toyota tulajdonában lévő vállalat. A szériaváltozattól függően 18 vagy 20 colos kerekek egészen az autó sarkaiig tolódnak.

Lexus RZ 450e

Az osztott hátsó tetőspoiler hozzájárul az autó stabilitásához, a jármű szélességében végigfutó, hosszúkás lámpasáv pedig a Lexus dizájnjának egyik jellegzetes vonása lett. Az igazi vonzerőt azonban a teljesen elektromos (steer-by-wire) kormányzás és a hozzá járó szarvkormány jelentheti a vásárlók számára – ilyennel más elektromos autóban most nem lehet találkozni.

Lexus RZ 450e

Lexus RZ 450e

A műszaki újdonság lényege, hogy a kormánykerék és az első tengely között megszűnik a mechanikus kapcsolat, helyébe az elektromos kormányzás lép. Az alapverzióban még hagyományos kormánykerék található, a steer-by-wire rendszert használó példányokban a műszerfal eltávolodik a sofőrtől, ami különleges vezetési élményt biztosít. Az opcionális One Motion Grip egy új kormányrudat tartalmaz, ami kevesebb kormányzási erőfeszítést igényel a járművezetőtől.

Lexus RZ 450e

Szarvkormány

A műszerek, a head-up display és a 14 colos multimédiás kijelző elrendezését optimalizálták, a műszerfal pedig alacsonyra került, ami tovább javítja a vezető kilátását előre. A középkonzolon a shift-by-wire rendszer új, tárcsás vezérlője található, ami a formaterv általános egyszerűségét hirdeti. Az opcionális panorámatető a térérzetet és a fényt növeli az utastérben.

Az új Lexus 96 cellából álló lítium-ion akkumulátort használ, amelynek összteljesítménye 71,4 kilowatt. Az akkumulátor teljes egészében a kabin alatt helyezkedik el, és a platform szerves részét képezi. Elhelyezkedése is hozzájárul az autó alacsony súlypontjához. A pontos hatótávolságról és az akkumulátor töltési idejéről később várható bejelentés, de a Lexus várakozásai szerint az RZ több mint 400 km-t képes lesz megtenni egyetlen feltöltéssel.

Lexus RZ 450e

Az első tengelyen található villanymotor 150 kW, a hátsó 80 kW teljesítményű, így a rendszer összteljesítménye 230 kW (313 lóerő). Az autó 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a végsebeségét pedig 160 km/órában korlátozta a gyártó. Az európai ügyfelek mától adhatják le megrendelésüket, az első leszállítások 2022 végétől esedékesek. A Lexus újra megerősítette, hogy 2030-ra 100 százalékban elektromos márkává szeretne válni az öreg kontinensen.

Képek forrása: Lexus

Lexus