2023. február 16. | 01:56

A törvényjavaslat már a képviselők asztalán van, az elektromos motorra váltás fejenként 2000 dollárt érhet az autósoknak.

2000 dollárt, átszámítva 700 ezer forintot kaphatnak azok az autósok Kaliforniában, akik régi autójukba belső égésű motor helyett elektromos meghajtást szereltetnek. Az Anthony Portantino képviselő által benyújtott 301-es számú törvényjavaslat már a szenátus előtt van.

A tervek szerint évi 2 millió dollárt különítenének el az elektromos átalakítás céljára. Az ötlet azért lehet meggyőző, mert ugyan Kaliforniában különösen népszerűek a villanyautók, egy átlagos polgár számára még mindig kevésbé elérhető áron mozognak. Egy Tesla Model 3 például 42 990 dollárnál, azaz 15 millió forintnak megfelelő összegnél kezdődik.

Ha valaki egy régi Ford F-150-est hajt, ahhoz nagyjából 1,5 millió forintnak megfelelő összegért megvásárolhatja az Eluminator Mustang Mach-E elektromos hajtóegységet. Ha a törvényjavaslatot elfogadják, ennek a költségnek közel a felét Kalifornia állam fogja majd állni.

Amennyiben a beszereléshez szakember segítségét kérjük, a történet egy kicsit drágábbá válik, ám még mindig messze lesz az Amerikában kapható legolcsóbb villanyautó, a Chevrolet Bolt EV 27 800 dolláros vételárától. Ha bonyolultabb műveletről van szó, akkor a költségek nyilván jóval magasabbra is rúghatnak.

„Alapvetően fontos a klímavédelmi célkitűzéseink elérése érdekében, hogy új módszereket és megoldásokat találjunk. A törvényjavaslat megkönnyítheti azon kaliforniai polgárok életét, akik szeretnének környezetkímélő módon közlekedni, de anyagilag nem engedhetik meg maguknak egy elektromos jármű megvásárlását. A legfejlettebb technológia nem lehet csak a gazdagok kiváltsága” – áll Portantino képviselő sajtóközleményében.

A törvényjavaslat szerint egy adott autó csak akkor kaphat átalakítási támogatást, ha legalább 160 kilométeres hatótávval ruházzák fel, ezért a megfelelő akkumulátor kiválasztása kiemelten fontos.

Kalifornia igyekszik példát mutatni az egész országnak a zöld közlekedés terén, ám azzal nem mindenki ért egyet, hogy az elektromos autózás a legmegfelelőbb megoldás a környezetvédelmi célok eléréséhez.

Depositphotos