2021. szeptember 23. | 11:00

Toyoda szerint a hibridekről nem lehet lemondani egyik pillanatról a másikra.

Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy több millió autóipari munkahely kerülhet veszélybe Japánban, amennyiben az ország kormánya tovább folytatja a szén-dioxid-semlegességre irányuló ambiciózus törekvéseit.

A japán autógyártók szövetségének elnökeként tartott beszédében Toyoda kifejtette, hogy az elektromos járművekre történő radikális átállás megbéníthatja a vállalat gyártási tevékenységét. Mindez akkor történik, amikor Japán 2050-re karbonsemlegessé kíván válni.

„Japán exportfüggő ország, így a szén-dioxid-semlegesség Japán számára egyenlő a foglalkoztatás kérdésével. Egyes politikusok azt állítják, hogy minden autót villanyosítanunk kell, illetve szerintük a feldolgozóipar elavult, de szerintem ez nem így van. A japán emberek munkahelyeinek és életének védelme érdekében úgy gondolom, hogy a jövőnket összhangba kell hozni az eddigi erőfeszítéseinkkel” – hangsúlyozta Toyoda.

A Toyota vezérigazgatója megjegyezte, hogy Japán évente mintegy 10 millió járművet gyárt, ebből nagyjából 5 millió jármű megy a külföldi piacokra. Az előrejelzések szerint az ország 2030-ban is évente 8 millió belső égésű motorral hajtott járművet gyárthat, beleértve a hibrideket és a plug-in hibrideket is. Toyoda azzal érvelt, hogy ezek törvényi megszüntetése megnyomorítaná a japán munkaerőpiacot.

„Ez azt jelenti, hogy több mint 8 millió autó gyártása szűnne meg néhány éven belül, emiatt 5,5 millió munkahely kerülne veszélybe a japán autóiparban. Ha végérvényesen kimondanák, hogy a belső égésű motorok az ellenség, akkor szinte semmilyen járművet nem tudnánk gyártani” – jelentette ki Toyoda.

A szakember továbbra is szilárdan hisz abban, hogy a hibridek nélkül nem valósulhat meg a teljes elektromos átállás, és szerinte ezek az autók azokon a piacokon különösen fontosak, ahol még nem épült ki a megfelelő töltőinfrastruktúra – és lássuk be, a legtöbb piacon most még ez a helyzet.

„Az igazi ellenség a szén-dioxid, nem a belső égésű motorok. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez olyan gyakorlatias és fenntartható kezdeményezésekre van szükség, amelyek összhangban vannak a különböző országok és régiók különböző helyzetével” – jegyezte meg beszéde végén Toyoda.