2022. február 21. | 10:21

Korábban le kellett állítani az elektromos autó értékesítését. 

Az idei évben visszatér a Volkswagen palettájára az e-up!. A német gyártó tájékoztatása alapján azért állították le az apró villanyautó forgalmazását 2020 végén, mert a szállítási idők irreálisan hosszúra nyúltak. Egyes esetekben a tulajdonosnak akár 16 hónapot is várnia kellett az autó átvételére. A gyártás 2021-ben is folytatódott annak érdekében, hogy behozzák a lemaradást, most pedig a Volkswagen ismét elkezdi a típus értékesítését Európában.

A VW e-up! a német cég belépő szintű modelljének számít az elektromos autók szegmensében, közvetlenül a VW ID.3 alatt. Eddig több mint 80 ezer darab kelt el világszerte a VW e-up!-ból. Németországban 2021-ben a modell a második helyet szerezte meg az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos járművek toplistáján. 

Volkswagen e-up! utastere

A 32,2 kilowattórás akkumulátorcsomagnak köszönhetően az e-up! egy feltöltéssel maximálisan 258 kilométeres hatótávolság megtételére képes a WLTP szabvány szerint. 

Miközben a Volkswagen 2021-ben igyekezett utolérni magát és teljesíteni az e-up!-ra korábban leadott megrendeléseket, a Dacia Spring átvette helyét, mint Európa legolcsóbb elektromos autója. A Spring nem a Dacia saját modellje, hanem a valójában a Kínában forgalmazott, ugyancsk villanyhajtású Renault City K-ZE átcímkézett változata, ami pedig a Renault Kwid alapjaira épült. A Dacia olcsó villanyautójára eddig több mint 46 ezer megrendelés érkezett.

A Porsche Hungáriától megtudtuk, hogy a forgalmazás újraindítása nem érinti a testvérmodell, Škoda Citigót. A Volkswagen e-up! Magyarországon is elérhető, 9 662 160 forintos indulóáron. 

Úgy tűnik, hogy a VW készen áll arra, hogy harcba szálljon a Dacia Springgel a belépő szintű elektromos járművek szegmensében. A  két modell rivalizálása várhatóan két évig fog tartani, mivel a Dacia megerősítette, hogy 2024-ben érkezik a Spring utódja.