2022. február 25. | 07:50

A Top Gear volt műsorvezetőjének garázsában valamiben mindegyik autó különleges, a +1 pedig egy igazi meglepetés...

A „Jóbarátok” című komédiasorozatból szinte mindenki befutott. Minden főszereplő bizonyította, hogy nem egyszeri fellángolás tette ismertté, hanem a képesség és a tudás igenis ott rejtezik a mindig mókás arcok mögött. Matt LeBlanc, mint Joey Tribbiani sem maradt ki a sorból, a rendkívül népszerű sorozat után sokféle karakter megformálására kapott felkéréseket, időnként alaposan túllépve a sorozatkomédia által köré épített karakterkorlátok közül. De mi nem csak ezért szeretjük...

A Top Gear televíziós műsor a média világának egyik legismertebb autós orgánuma. A BBC által készített produkcióba bekerülni már vendégként sem egyszerű, még világsztárok számára sem. Matt LeBlanc az eredeti, a „klasszikus” Top Gear-csapat felbomlása után nem csupán vendége, de műsorvezetője is lehetett az Emmy-díjas TV produkciónak. Több éven keresztül dolgozott a BBC autósszakmai szempontból etalonnak számító műsorában.

De talán még ennél is többet mond, hogy meglehetős tervszerűséggel építgetett autógyűjteményében 6 db Porsche található, és valamiért mindegyik egy különleges darab. Ezek után megkockáztathatjuk: Matt nemcsak a pénzt dobálja, hanem tényleg ért az autókhoz. Hogy mennyire? A kérdést segítünk eldönteni a 10+1 legizgalmasabb járművének bemutatásával, ahol a +1 valóban ritkán használatos a celebritások körében...

De Tomaso Pantera

Ami Elvis Presley garázsába befért, annak Matt LeBlanc gyűjteményében is helyet kellett szorítani... A De Tomaso Pantera egy valódi legenda a sportautók gyártásának történetében. De Tomaso, az autó megálmodója és létrehozója komoly sikereket ért el az 1970-es évek Amerikájában a Pantera magasan szárnyaló eladási mutatóival.

A Pantera egy 310 lóerős, nyolchengeres Ford motorral debütált, karosszériáját a Vignale gyártotta. Az autó külsejét egy olasz cég dizájnere, Tom Tjaarda tervezte, és a kocsit Modenában szerelték össze. LeBlanc úgy emlegeti ezt az autóját, mint a szerelmét, amire csillagászati összegeket költött már... Ám úgy gondolja, hogy a Pantera minden ráfordítást megér, mert a színész saját bevallása szerint mindig felcsillan a szeme, amikor meglátja a gyűjtemény többi darabja között.

DeTomaso Pantera
A kép illusztráció (Forrás: Depositphotos)

Ferrari 360 Modena

Hasonlóan a Jóbarátokban alakított Joey Tribbianihoz, Matt LeBlanc-nak is vannak olasz gyökerei. Anyai ágon olasz ősök is fellelhetők, bár apja részéről Matt francia kanadai elődökkel büszkélkedhet. Egy olasz génekkel rendelkező férfinak természetesen üresnek tűnik a garázs egy szemet gyönyörködtető Ferrari nélkül.

Minden Ferrari szép, de a 360-as Modena egy külön karosszériatervezési szédület. Agresszív, de csak mint egy puha talpú macska, az éles vonalvezetést pedig úgy ötvözi a lágy domborulatokkal, hogy közben kifejezetten férfias jelenség marad. Ezzel a megjelenéssel és a 3,6 literes, Tipo V8 motorral egy külön univerzumot hoz létre maga körül.

Mivel a keménytetős Ferrari könnyed 400 lóerős teljesítményt nyújt, kimondhatjuk, hogy egy csodálatos sportautóról van szó, a hasonlóképpen elképesztő árcédula alatt. Matt LeBlanc éveken keresztül élt együtt egy 360 Modenával, de állítólag csak 15 000 km-t tett bele, így megvált a gyűjteménye egyik legszebb darabjától.

Ferrari 360 Modena
A kép illusztráció (Forrás: Depositphotos)

Ferrari 458 Italia

És hogy mire cserélte le a gyönyörű Modenát? A szépségből a valamivel izgalmasabb formák felé kalandozó 458 Italiára... A csere nagyjából a Top Gear műsorában eltöltött éveinek időszakára esett. Nem hiába próbálgatta az autós show-ban rendelkezésére bocsátott, erősebbnél erősebb Ferrarikat...

A Ferrari 458 Italia motorja egy 4,5 literes, V8-as technikai csoda. Az 570 lóerős gép 3,4 másodperc alatt gyorsítja az autót százas tempóra, a végsebesség ezzel az erővel 340 km/h. Matt állítólag nem sokat használta ezt a Ferrariját sem, némelyek szerint egy esetleges eladásra gondolva próbálja így megtartani csillagászati magasságokban levő értékét.

Ferrari 458 Italia
A kép illusztráció (Forrás: Depositphotos)

Fiat X1/9

A kakukktojás Matt LeBlanc kollekciójában... Vagy mégsem? A kis Fiat X1/9 egy rendkívül karakteres darab, amit igazán, szenvedéllyel lehet szeretni. Az X1/9 kiemelkedő tulajdonsága a kiváló vezetési élmény, amivel még szélsőségesen nehéz kanyarokkal tarkított utakon is képes a sofőrjét kiszolgálni.

Ebben a legnagyobb szerepet a középre, keresztirányban elhelyezett motor és a hátsókerék-meghajtás együttese játssza. A Fiat X1/9 tehát egy kétüléses, középmotoros sportautó, amelyet Bertone tervezett. 1972 és 1982 között készítette a Fiat, majd később a gyártást átvette a Bertone autógyár. A kiegyensúlyozott kis sportautó így 1989-ig volt megvásárolható az újautó-szalonokban. Az X1/9 számos versenygyőzelmet is besepert, amit – mivel a motorja sosem tartozott a legerősebbek közé – elsősorban kiváló súlyelosztásából fakadó menetstabilitásának köszönhetett. Matt LeBlanc sem véletlenül állította be a bivalyerős Porschék közé...

Fiat X1/9
A kép illusztráció (Forrás: Fiat)

Ford Focus RS

350 lóerő, 440 Nm. Miért kellene szégyenkezni emiatt? Maga Matt LeBlanc egy interjúban így fogalmazott a frissen vásárolt Focus RS-éről: „Ez az új Ford Focus RS 350 lóerős, turbós modell. Viccesen hangzik, ezért kellett..."

És valóban szórakoztató, még akkor is, ha a színész a Fordot elsősorban városi autóként használja. Az összképhez tartozik, hogy a rossznyelvek szerint LeBlanc csak azért vette a Fordot, hogy így könnyebben tudjon inkognitóban mozogni a városban. Hogy a rikító világoskék szín mennyiben segíti a rejtőzködést, azt mindenki döntse el magában...

Mercedes-Benz ML63 AMG

Igen, Matt LeBlanc is kénytelen időnként bevásárolni. Ehhez célszerűnek tűnt egy komolyabb raktérrel rendelkező autó beszerzése is. És ha az autó kicsit erősebb a megszokottnál, az a használhatóság, a kényelem és az élvezet tökéletes harmóniáját valósítja meg. Matt LeBlanc garázsában ezt a harmóniát Mercedes-Benz ML63 AMG-nek hívják.

Matt vásárlóautója 5 másodperc alatt van százon, mivel 5,5 literes, biturbós, nyolchengeres motorja erre teszi alkalmassá a cseppet sem visszafogott 518 lóerejével felvértezve. Kicsit odalépve a gázpedálra persze figyelni kell, nehogy a csomagok szanaszét szóródjanak a sportos Mercedes rakterében...

Porsche 911

Matt LeBlanc nem csupán általánosságban rajong a Porschékért, hanem van egy márkán belül kijelölt szűk kör, ami különösen megdobogtatja a nagy ívű karriert befutott komédiás-mozihős szívét. A 911-esek köre.

Matt 1987-es 911-ese voltaképpen 930 fedőnév alatt fut, de a köznyelv szerint ez egy 911, amire a Porsche egy igen hatékony turbót szerelt. A modellt 1975-ben kezdte gyártani a német autógyár, és nem kis célt tűztek ki maguk elé: az akkoriban létező leggyorsabb sorozatgyártású autót kívánták létrehozni. A terv természetesen valóra vált, így nem csoda, hogy Matt LeBlanc is elcsábult a régebbi, klasszikus Porschék kiváló példánya felé...

Porsche 911
A kép illusztráció (Forrás: Depositphotos)

Ha szereted a klasszikus Porsche modelleket, akkor ezt a 4K-s videót se hagyd ki!

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Matt nem tudta megtagadni a Porschék iránt érzett szenvedélyes rajongását, amikor megvásárolta ezt az aszfalthoz simuló, hófehér technikai csodát. Ez a bivalyerős sportautó egy 911 Carrera 4 GTS, ami szintén távol áll a márka belépő szintjétől.

LeBlanc hófehér Carrerája 2012-es modell, és 408 lóerőt tartogat magában a gázpedál megpöccintésére várva. 3,8 literes hathengeresének duruzsolása már messziről hallható, amiről az egyedileg tervezett sportkipufogó gondoskodik. Az autókhoz különös erővel kötődő színészt megfogta a Porschék formavilága, teljesítménye, vezetési élménye, az erő és a kifogástalan technikai háttér nyújtotta száguldás. A színész elvárásait ez a Carrera is magasan teljesíti.

Porsche 911 GT2 RS

Mivel Matt LeBlanc hatalmas Porsche-rajongó, így bátran kijelenthetjük, hogy autógyűjtő szenvedélyét némi tervszerűség is színezi. Tudjuk, hogy a Porschék legegyszerűbb darabjai is magukon hordozzák egy mestermű tulajdonságait. És mi a helyzet, amikor a Porsche igazán ki akar tenni magáért? Azt már úgy hívják, hogy 911 GT2 RS.

500 darabot gyártottak belőle. A 3,6 literes motor 620 lóerős és 700 Nm nyomatékra képes. Így az autó villámgyorsan van százon, a végsebességét pedig 300 km/h felett éri el. De egy ilyen kaliberű Porsche természetesen nemcsak a motorerőben, hanem a nyomaték aszfaltra préselésében és ott tartásában is csúcskategóriát képvisel. Az autó mély ültetése, a nagyteljesítményű fékrendszer és a kerékméret mind szorosan a GT2 RS összképéhez tartozik. Talán sorsszerű, hogy Matt még a Jóbarátok című sorozat egyik epizódjában ágrólszakadt álmodozóként talál egy Porsche indítókulcsot a Central Parkban. Mostanra megtalálta hozzá a Porschét is, és nem is akármilyet...

Porsche 911 GT2 RS
A kép illusztráció (Forrás: Porsche)

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

A Phantom Drophead Coupe változata nem csupán a hivalkodásról szól. Arra ott van a sztenderd Phantom. Ez a kupé a maga két ajtós, négy üléses formációjával tartalmaz egy nagy adag lazaságot, és a masszív elegancia mellett egy csipetnyi könnyedséget. Matt LeBlanc is beleszeretett, de úgy tűnik, az angol autók nála már csak kék színben futhatnak, igaz, itt a beltér fekete és vajszínű, sok-sok fabetéttel, nem úgy, mint a kis Ford Focus RS esetében...

A Drophead változat persze ugyanúgy egy tökéletes Rolls-Royce, mint a brit legenda többi darabja, így a 6,7 literes, tizenkét hengeres motor elképesztő nyomatéka ebben is rendelkezésre áll, egyetlen lágy gázadásra is. Az erőt, az eleganciát és a luxust a lehajtott tetővel való suhanás teszi még élvezetesebbé Matt számára...

+1 Caterpillar D6M XL bulldózer

Közel 17 tonnás, és nem a garázsban kapott helyet, mert oda nem fér be, de mégiscsak jármű... Ráadásul Matt LeBlanc többször is kinyilvánított kedvencéről van szó.

A hatalmas méretű, lánctalpas dózert Matt saját maga is használja, amikor a kaliforniai ranch dimbes-dombos területein akad némi rendezgetnivaló. Mivel a D6M XL-es buldózer tolólap kapacitása 3,3 köbméter, így Matt igen hatékony, látványos eredményeket érhet el a talaj egyengetése terén. Ráadásul a gazda nem csupán négykerekűeket (és lánctalpast) tart a ranch-on, de motorokat is. Jónéhány Ducati és Aprilia van a tulajdonában. Azért nem kell aggódni: Matt LeBlanc szívében a legnagyobb szerelem mindig a Porsche marad.