2020. december 29. | 17:32

A 360-as Ferrari 1999-ben jelentős formai megújulást hozott elődjeihez képest, de menettulajdonságaival is felhívta magára a figyelmet!

Az F355-ös Ferrari egy kimondottan népszerű szuperautónak számított a ‘90-es évek második felében, középre szerelt V8-as motorja, súlyelosztása és sportosra hangolt felfüggesztése páratlan menetdinamikát biztosított. Versenyzők, filmsztárok és sportolók kedvenc választása volt, lapos, bukólámpás dizájnja miatt sok fiúgyerek falán virított poszterként. Az ezredforduló környékére azonban formaterve kissé megöregedett, arról nem is beszélve, hogy a konkurensek is egyre veszélyesebb fegyverekkel próbálták megsebezni az olasz telivért. Így a Ferrari teljes gőzzel nekilátott az utódmodell fejlesztésének.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az olaszok megbízták az Alcoa céget, hogy készítsen egy teljesen új, alumínium térvázas karosszériát a 360-asnak, ami 40 százalékkal merevebb, mint a korábbi típusoknál használt acélszerkezet. Az amerikai mérnököknek 28%-os súlycsökkentést sikerült elérniük úgy, hogy közben 10 százalékkal nagyobb lett minden dimenziójában a konstrukció. Ez viszont már részben meghatározta a dizájnt és a formavilágot, a Pininfarina műhelye kénytelen volt szakítani az évek alatt ikonikussá váló szögletes vonalakkal, illetve a jópofa bukólámpákkal. A motor természetesen a vezető mögé, középre került, a 3,6 literes szívó V8-as tervezésénél kiemelt figyelmet szenteltek annak, hogy könnyű legyen, az olasz mérnököknek sikerült is megszabadulniuk 60 kg súlyfeleslegtől. A gyáriak szerint ez 0,2 másodpercet jelentett a 0-100-as sprintnél, a 360-as így 4,5 másodperc alatt katapultálta magát 100 km/órára. 400 ló várta a sofőr jobb lábának parancsát, így a vágta nem ért véget ennyinél, sőt, inkább itt kezdődött. Az erőátvitelért nyitott kulisszás, 6 gangos kézi váltó, vagy F1 stílusú robotizált automata felelt. 

Először a hagyományos kupé, a 360 Modena került piacra 1999-ben, nevében hordozva Enzo Ferrari szülővárosát, utána következett a nyitott tetős Spider, amiről a 2000-es Genfi Autószalonon rántották le a leplet. Mivel a kabriók torziós merevsége alapból gyengébb a zárt társaiknál, a Ferrari kénytelen volt a karosszéria más pontjait jobban megerősíteni. A szélvédő kerete extra merevítést kapott csakúgy, mint motortér, de így is csak 60 kg súlyfelesleggel küzdött a Spider a Modenával szemben, hála az alumínium alkatrészeknek.

A sort végül a Challenge Stradale zárta, ezt egyértelműen a Porsche 911 GT2/GT3 változatai ellen szánták. Egy magasabb teljesítményű, zárt pályás versenyzésre is alkalmas különleges kiadás volt, a Brembo karbon-kerámia fékjei a nagytestvérről, az Enzo modellről érkeztek, valamint keményebb futóműbeállítást kapott és légellenállásán is javítottak. A további 110 kilogrammos súlycsökkentés és 25 lóerős teljesítménynövelés csak hab volt a tortán. Kivették a rádiót, a hangszigeteléseket, az ajtóüvegeket plexire, a kárpitokat Alcantarára cserélték, de a lökhárítók kikönnyítésével is értékes kilogrammokat spóroltak meg az olasz mérnökök. A Challenge változat így 4,1 másodperc alatt gyorsult 100-ra, ami 0,4 másodperces javulás a Modenához képest, de ami talán még érdekesebb, hogy a Fiorano versenypályán 3,5 másodperccel jobb időre volt képes a standard változatnál. 

Gianni Agnelli, olasz iparmágnás, a Fiat konszern akkor regnáló elnöke készíttetett egy különleges változatot a 360-asból, amit Luca Cordelo di Montezemolónak adott, mint esküvői ajándék. Ez volt a 360 Barchetta, ami első ránézésre egy sima Spidernek tűnik, de az ördög a részletekben rejlik. A szélvédő sokkal filigránabb, csakúgy, mint az oldalüvegek, aminek hála nem csak a száguldás élménye a nagyobb, de értékes kilókkal is könnyebb a Barchetta. Megszabadultak a tetőszerkezettől is további súlycsökkentés gyanánt, így kissé szezonálissá vált a modell, de valószínűleg Montezemolónak pihen más autó is a garázsában. Meg ugye nyugtassa a tudat, hogy ilyen Ferrari 360-asa csak neki van a világon.

Amennyiben érdekelnek más Ferrari modellek, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, megtekintheted YouTube csatornánkon is.

  • Címkék: