2020. január 07. | 10:19

Ránézésre oldschool verdák, pedig a lemezeik modern technikát rejtenek.

Biztosan hallottál már a restomoddingról. Nem? Melyik barlangban éltél eddig? Nyugi, én sem. Pedig nem új keletű dologról van ám szó, az autóépítés ezen irányvonalának lényege, hogy retró autókba építenek be újabb technológiákat a lemezek alá. Gondolj csak bele, milyen király lenne egy 124-es Mercedes régi köntösben, de vadonatúj komfortelektronikával, új motorokkal. Következzenek 2019 legjobb restomodjai:

Expedition Motor Company G-Wagen

Valószínűleg a még életben lévő régi Mercedes G-osztályok már többszörösen megszolgálták az árukat, mégis létezik egy cég, amelyik új életet lehel az őskövületekbe, hogy aztán ismét évtizedekig szolgáljanak. Gyakorlatilag csavarjaira szedik szét a német hadsereg által leselejtezett 250GD-ket, hogy aztán a karosszéria rozsdamentesítése, a motor alapos felújítása után, új futóművel, új fékekkel és LED fényszórókkal ellátva értékesítsék őket. Az árak 27 millióról indulnak. Pedig közel ennyiért már új G-osztályt is lehet kapni.

Porsche 959C by Canepa

Egy szép állapotú Porsche 959-es mindig hatalmas durranás, hiszen mindössze 292 darab hagyta el a Porsche gyárkapuját. De még nagyobb az ámulat, ha egy Canepa modellről van szó. Bruce Canepa, a híres amerikai autóversenyző még 1988-ban vásárolt egy vadonatúj 959-est, de nem találta megfelelőnek, ami azért nagy sértés volt a német autógyár akkori csúcsmodelljének. Nekiállt hát az autó csiszolásának és odáig jutott, hogy az eredetileg 450 lóerős autó 765 lóerőssé vált. Ma annak az autónak az alapján lehet rendelni a módosított és modernizált 959-esből.

Mil-Spec Hummer H1

Nem gondolnád, de Hummer H1-est is lehet kapni kvázi újonnan. Még jó, hiszen biztosan sokan vágynak egy mindenen átgázolni képes, masszív katonai terepjáró utcai verziójára. Számukra készíti az amerikai Mil-Spec az átalakított/felújított Hummereket. Az autót az eredeti 6,6 literes V8-as dízelmotorja hajtja 500 lóerővel, melyet természetesen alaposan felújítanak, de az összkerékhajtás teljesen új, a 6 fokozatú váltó, az erősített futómű és a fékek úgyszintén. Ha valaki egy ilyenre vágyik, csupán 90 millió forintra van álmai tárgyától.

Emory Motorsport Porsche 356 SL

Az 50-es években gyártott kis Porsche meglehetősen vadul mehet az új kiszerelésében, hiszen a mindössze 850 kilogrammos kasztniját egy 205 lóerős 2,4 literes 4 hengeres boxer mozgatja. Eredetileg csak 1,6 literes volt a motorja, de azt gyengének találták a mai világban. Az erőátvitelt is kicserélték, a fékek sem gyáriak és természetesen a futómű elemei sem maradhattak érintetlenek, sőt a lengéscsillapítók még állíthatók is. Nem rossz egy több, mint 60 éves autótól.

Automobili Amos Delta Futurista

A Lancia Delta Integrale sokunk falán kint volt poszter formájában, a szerencsésebbek – mint például én – még 1:18-as arányú modellautóként is tologathatták az autót. A még szerencsésebbek élőben is láthatták az olasz autóipar eme remekét, a legszerencsésebbek pedig akár vezették is anno. Jó hír, hogy az Automobili Amos nevű vállalakozásnak köszönhetően ma is lehet vezetni felújított, alukarosszériás, 330 lóerős Deltákat. Kevésbé jó hír viszont, hogy 100 millió forintba kerül egy régi-új példány.

Mechatronik Mercedes-Benz W111

Az 50-es évek klasszikus kupéja 2020-as technikával jöhet? A Mechatronik nevű vállalkozás készségesen teljesíti a kedves megrendelők ilyen irányú kívánságait. Két opció létezik. Vagy egy saját W111-es Mercedest kell elvinni és azt veszik kezelésbe, vagy építenek egy vadonatújat. Egyik sem lesz olcsó, de főleg nem az utóbbi. A várólista hosszú, hiszen évente csupán 5 autóra van kapacitásuk. A motor mindenképp egy felújított 90-es évekből származó V8-as erőforrás lesz. Lehet választani az 5,0 literes 306 lóerős vagy az 5,5 literes 360 lóerős erőforrások között. Hogy az autó megfeleljen a modern kor elvárásainak, a fedélzeti elektronikák sorát ABS és ASR is kiegészíti. Szerencsére az autó külsejét nem módosítják, csak felújítják, hogy a gyönyörű és elegáns Mercedes újra a régi fényében pompázhasson.

Zerolabs Bronco

Nem születhet ma már úgy modern technikájú retró autókkal foglalkozó toplista, hogy ne kerüljön fel rá legalább egy villanymotorral hajtott verzió. Hát tessék, íme, egy öreg Ford Bronco, mely minden más autót lepipál ezen a listán abból a szempontból, hogy ennek van – legalábbis a mai zöld szellemiség szerint – a legmodernebb hajtáslánca. Ez egy villanyautó, pedig nagyon nem úgy néz ki. 70kWh-ás akkumulátorával egész kellemes lehet a hatótávja, két elektromotorja pedig 440 lóerőt produkál, nem is mehet rosszul. Érdekessége, hogy kézi váltós, nincs még egy ilyen elektromos autó a piacon. Úgy látszik a Zerolabsnál megtalálták a piaci rést. Ezen felül az extralistája szinte végtelen, a beltérbe például bőr is kérhető, a díszítések pedig akár igazi fából is lehetnek, de a sportosságért rajongók valódi karbon elemeket is kérhetnek.

 
  • Címkék:
  • Top