Nehéz egy V8-ak duruzsolásához szokott középkorú férfinak a környezettudatosabb megoldások felé fordulnia. A klímavédelmi aktivista DiCaprio autógyűjteménye pontosan ezt a belső küzdelmet testesíti meg.
Amikor a korábbi nagyok kiöregedése után Hollywoodban kezdett megüresedni a kamaszos-kisfiús, ám fölöttébb sármos szívtipró feladatköre, nos akkor érkezett Leonardo DiCaprio. És tarolt. Hölgyek százmilliói rajongtak és rajonganak ma is a kölyökképű, -hangú, és –alkatú sztárért, aki az utóbbi években már határozottan igyekszik lerázni magáról a karrierjét beindító szerepkört.
Újabb filmjeiben, mint pl. „A visszatérő”, egyre inkább a középkorú, nyers, kemény férfit alakítja, szintén komoly sikerrel, ha hihetünk az említett filmben nyújtott alakításáért kapott legjobb férfi színésznek járó Oscar-díjnak.
DiCaprio mindemellett az ENSZ békekövete is, fő működési területe a klímavédelem. A környezettudatos gondolkodásról igyekszik nemcsak beszélni, de arról a saját életével is élő példával szolgálni. Így amikor eljött az ideje, az autósport iránti rajongását is sikerrel tudta ötvözni a környezettudatossággal, ugyanis a Formula-E bajnokságban alapított csapatot, amint arról egy korábbi cikkünkben is beszámoltunk. És persze a saját járművei kiválasztásában is lényegi tényező a környezeti terhelés kérdése, bár a most bemutatandó 6 érdekes autója között felbukkan azért néhány kakukktojás is, bár ezek közül már nem mindegyiket birtokolja.
Audi Q3
Igen, valahol a luxusautók kategóriájának legalsó határát karcolgatja, emellett egy kisebb, de kényelmes családi autónak is tekinthető. Az Audi Q3-ban a kategóriájához képest viszonylag könnyű karosszéria és a 170 g/km körüli helyi CO2-kibocsátás társul a 6 másodperces határvonaltól csak kevéssel túlfutó, 6,3 másodperces százas gyorsuláshoz.
És DiCapriónak pont ez a sokrétűség kellett. Ráadásul amellett, hogy az Audi egy prémium márka, csak kevéssé köthető hozzá a fellengzősség kellemetlen sztereotípiája. Mivel DiCaprio a magánéletében hasonlóképpen kevéssé hivalkodó típus, az Audi ebből a szempontból is jó választásnak tűnhetett számára.
Az Audi Q3 feszegeti a határokat, egy kicsit ilyen, és egy kicsit olyan, kicsit luxus, kicsit csak egy szimpla családi autó, és bár – amennyire egy benzinmotortól telik - környezetbarát, mégis alaposan meglódul, ha kell. A színészről és a Q3-asáról készült képet ezen a linken nézheted meg.
Fisker Karma
Ha DiCaprio garázsában az Audi Q3 az észszerű kompromisszumról szól, a Fisker Karma ennek pont az ellenkezőjét képviseli. Csak semmi megalkuvás! Például előzéskor az 1300 Nm-es nyomaték viszonylag kevés kompromisszumot igényel a sofőrtől. Ez a döbbenetes sajátosság, valamint a vele járó, mindössze 2-3 literes benzinfogyasztás még úgy is ülésbe döngölő, hogy a Fisker motorjai 2,5 tonna saját tömeget mozgatnak.
Motorokról beszélünk, hiszen a finn-amerikai plug-in hibrid szuperkocsiban egy benzines, turbós, 260 lóerős GM motor mellett még két elektromos motor is dolgozik. Ezáltal DiCaprio fontos szempontja teljesül, hiszen a Fisker Karma helyi CO2-kibocsátása mindössze 51 g/km.
És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Fisker Karma a 2010-es évek elején készült. Akkor, amikor a mostani villanyautós áradatnak és akkukapacitásoknak a nyomát sem lehetett még látni.
Ám DiCapriót a Fisker Automotive autójában nem csupán a sportos, mégis környezetbarát technológia újdonsága ragadta meg, hanem a cég mélyen megélt környezettudatos filozófiája is. A legendárium szerint még a műszerfalat díszítő kisméretű fabetét készítéséhez sem vágtak ki fákat, kizárólag hulladékot használtak.
Így aztán 2012-ben DiCaprio is megdöbbenéssel fogadta a hírt, ami a Fisker Automotive súlyos anyagi helyzetéről, és a termelés leállításáról szólt. A gyárral kialakított személyes kapcsolat minőségét mutatja, hogy a Fisker 2015-ben történt újraindításában a moziszínész anyagi közreműködése is szerepet játszott.
Mindezek mellett azért ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Fisker Karma utcaképet megbontó megjelenése is komoly tényező volt a moziszínész döntésében, amikor ezt a különleges autót választotta. Annak ellenére, hogy a General Motors partnerség következtében az autó több alkatrésze is egy az egyben más márkák műhelyéből származott (pl. Volvo és Pontiac), a Fisker dizájnerei 2011-ben egy hipermodern vonalvezetésű, vérbő sportautó formát hoztak létre. A színészről Fiskeréről készült képet ezen a linken nézheted meg.
GMC Yukon XL
Nos, senki sem lehet tökéletes. A GMC Yukon XL egy hatalmas, V8-as monstrum, emellett ízig-vérig amerikai luxus vas, amit a legjobb szándékkal sem tudunk harmóniába hozni Leonardo DiCaprio környezettudattól átitatott közösségi szerepvállalásával. Viszont ez a Yukon tudhat valamit, amiért DiCaprio még a V8-as károsanyag-kibocsátása felett szörnyülködők kritikáit is hajlandó volt felvállalni.
A GMC Yukon XL valójában egy Chevrolet Suburban luxusváltozata. A Suburbanról pedig azt illik tudni, hogy legendás hagyományokkal rendelkező, tipikusan amerikai modell, ami gyökereit egészen az 1930-as évekig tudja visszavezetni.
Az eredetileg nagycsaládosoknak tervezett Suburban „gazdag ikertestvére”, a Yukon tulajdonképpen mindent megad, ami Amerikát képviseli: az erőt, a mindenen átvonulni képes nagyságot és persze a fejedelmi kényelmet. Emellett jól demonstrálja, hogy a környezetvédelmet DiCaprio értékrendjében csak a másik alappillér, Amerika szeretete homályosíthatja el.
Lexus LS
A Lexus LS előfordulásának okai DiCaprio garázsában? A kifinomultság megvalósult igénye és a tény, hogy 2007-ben még a plug-in hibrid Fisker Karma is csak egy távoli és beteljesíthetetlen álomnak tűnhetett. No és talán a komolyság, a beérkezettség igénye is, hiszen a mozisztár az autó megvásárlásának idején már közeledett a harmincas éveinek közepe felé.
Emellett hatalmas volt a vonzás is, hiszen a Lexus LS a maga erőtől duzzadó, mégis kiegyensúlyozott V8-as motorjával a luxusautók felső kategóriájának méltán nagyra értékelt, oszlopos tagja volt. És másfél évtizeddel ezelőtt ki tudott volna ellenállni egy, az ajtaját csukáskor behúzó, kulcs nélkül indítható, teljes belső csendben és luxuskörnyezetben 6,3 másodperc alatt százon száguldó kifinomult gépezet vonzásának?
Akinek bemutatták és tehette, az megvette. Ebben a szegmensben nehéz a német prémiumok fölé kerekedni, ha egyáltalán lehetséges. Sokan állítják, hogy a Lexus LS meglépte a lehetetlent, így kerülhetett DiCaprio autógyűjteményébe. A színészről és LS-éről készült képet ezen a linken nézheted meg.
Porsche Cayenne II
Az senki számára sem újdonság, hogy a széles mosolyú DiCaprio gigantikus pénzeket keresett a mozi révén. Ennek megfelelően egy időben általában 6 luxusingatlant birtokol a világ különböző pontjain (pl. Hawaii és Olaszország területén is). Ezen paloták garázsában pedig mindig hűségesen várnak rá autói. Az egyik ilyen járgány a Porsche Cayenne második generációs változata.
A mozisztárt a Porsche Cayenne-ben ismételten nem a környezetvédelmi törekvések ragadták meg, hanem a V8 iránti rajongása. Ez annál inkább szembeötlő, mert a Cayenne már rendelkezett plug-in hibrid hajtással, igaz, ahhoz egy hathengeres motor szolgáltatta a benzines alapot. Ráadásul a plug-in sajnos túlcsúszott a 6 másodperces százas gyorsulás határán, míg a nyolchengeres bőven 6 másodperc alatt húzza fel a több mint kéttonnás autót százas tempóra. Nem csodálhatjuk, hogy ez a teljesítmény és a Porsche által kínált legfelső kategóriás luxus DiCapriót is képes volt elcsábítani. A színészről és Cayenne-jéről készült képet ezen a linken nézheted meg.
Volvo XC60
A Volvo vállalása szerint 2030-ig teljes mértékben átáll az elektromos (alternatív) meghajtású autók gyártására. A meghirdetett céllal összhangban az utóbbi években sorjáznak az innovatív megoldások a Volvo háza táján. Leonardo DiCaprio természetesen nagyra értékeli a márka környezetvédelmi törekvéseit, így a gyárt azzal tüntette ki, hogy több Volvót is birtokolt az utóbbi időszakban. Köztük egy fekete XC90-est és egy fehér színű XC60-ast is.
A nagyobbik Volvót elsősorban akkor használja, ha nagyobb baráti társaságot kell fuvaroznia, azonban gondosan ügyel rá, hogy az egyedül, vagy kettesben is rendezhető városi intéznivalókhoz a kisebb autót vegye igénybe.
A luxust persze az XC60-ban sem kell mellőznie, mint ahogyan a kellemesen a vezetőülésbe préselő motorerőt sem. Látható, hogy DiCaprio a környezettudatosságban a direkt környezeti terhelést csökkentő technológiák bevezetése mellett nagy hangsúlyt fektet a kevésbé látványos megoldások, a napi rutin, az egyszerű hétköznapi szokások újragondolására, a környezetet terhelő viselkedésünk tudatos megváltoztatására is. A színészről és az XC60-asról készült képet ezen a linken nézheted meg.