Ebből az autóból mindössze 32 példány gördült le a gyártósorról. 2019-ben egy hasonló modellért 2 millió eurót fizettek egy aukción.
A Bugatti márkanév hallatán sokaknak a Chiron vagy a Veyron jut eszébe. Most azonban a kilencvenes évek egyik ritkaságát, az EB110 SS-t szeretném bemutatni. Ebből az autóból mindössze 32 példány gördült le a gyártósorról. A Pistonheads.com brit aukciós oldal most árverésre bocsájt egy ilyen klasszikus Bugattit.
A Bugatti EB110 eredetileg 1991-ben mutatkozott be, majd hamarosan érkezett a Super Sport (SS) változat is. A sportverzió jelentős súlycsökkentésen ment keresztül, bő 150 kilóval lett könnyebb az eredeti változatnál, így csupán 1418 kilogrammot nyomott a mérlegen. Emellé még tovább erősödött a 3,5 literes,V12-es motor, amely 612 lóerővel szaggatta fel az aszfaltot, és már a 355 km/órás sebesség elérésére sem jelentett problémát, ráadásul mindössze 3,26 másodperc alatt tudja teljesíteni a 0-100 sprintet. 1995-ben ez a Bugatti lett a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója – nem csoda, hogy az esztendő Forma-1-es világbajnoka, Michael Schumacher is vásárolt magának egy példányt.
Az aukcióra kerülő modell a 39037-es vázszámot viseli. Az eredeti tulajdonos megtartotta a GT bőr és faberakásos belsőt, a vezetőülésen azonban nagyjából 2-3 centimétert magasítottak, a motor teljesítményét pedig 20 lóerővel megnövelték a 2019-es felújítás során. A Bugatti EB 110 SS árát nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre 2 évvel ezelőtt egy hasonló modellért 2 millió eurót, azaz mai árfolyamon 726 millió forintot fizettek egy árverésen.