2020. március 27. | 10:17

Sosem tetszett igazából a Bugatti hangja, de ezt a videót látva átgondoltam.

A Bugatti Veyron 2005-ös debütálásakor új célt állított a hiperautók elé. A motortérben egy 8,0 literes négyturbós W16-os motor duruzsol, amely 987 lóerő leadására képes. A modern hiperautók teljesítménye manapság megközelíti az 1000 lóerőt, elég csak a Ferrari SF90 Stradalera gondolni. Viszont 2005-ben ez a teljesítmény szinte elképzelhetetlen volt a közúti járműveknél.

Annak ellenére, hogy rendkívül gyors, a Veyron meglepően kényelmes és kifinomult vezetési élményt kínál, viszont néhány ember számára nem kielégítő a hangja. Ennek oka többek közt az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák.

A Royalty Exotic Cars YouTube csatornáján található egy videó, amelyben a világ első, a típushoz készített titán kipufogórendszere látható. Míg a gyári csövek súlya csaknem 20 kg, addig az utólag készített mindössze 4 kg-ot nyom. Ryft eltávolította a nehéz rezonátorokat, de a katalizátorokat meghagyta, hogy ne vegyék el a rendőrök a forgalmit. Egyébként a Bugatti Veyron hat katalizátorral rendelkezik.

Ahogy hallod remek lett a végeredmény, ugyanis gyönyörű hangja lett, az pedig hab a tortán, hogy a teljesítménye 10-15%-kal növekedni fog.