Átadták az első gyárilag felújított MX-5 NA-t

Frissítve:
2018-09-28, 12:43

2017. augusztusában a Mazda bejelentette, hogy restauráló programot indít, amelyben a hatalmas népszerűségnek örvendő MX-5 NA-kat varázsolják ismét gyári állapotúra.

1989-ben Japánban, Hirosimában gördült le az első NA a gyártósorról, a nagyközönségnek pedig még ugyanabban az évben, a Chicagói Autószalonon mutatták be Mazda MX-5 Miata néven. Az USA-ban Mazda Miata néven is ismerik, ezeket az elnevezéseket vettük át Európában. Japánban Eunos Roadster vagy Mazda Roadster néven futott az autó.

Tervezésénél a fő szempont egy mechanikailag egyszerű, technikailag mégis modern és megbízható autó megteremtése volt. A Miata az 50-es és 60-as évek brit sportautóinak szellemi utódja, gondolj csak a Triumph Spitfire-re vagy a Lotus Elanra.
Mazda MX-5 Miata három különböző színben elölről fotózva
A Mazdának feltűnt, hogy a mintegy 120 ezer Japánban értékesített NA-ból mára csupán csak 23 ezer maradt, a többit valószínűleg szétbontották vagy rosszabb esetben a roncstelepen kötöttek ki. Így érthető, hogy szeretnék megmenteni a régi klasszikust.

Ezért tavaly nyáron bejelentette a Mazda, hogy ismét gyártani fognak nehezen beszerezhető alkatrészeket az eredeti Miatához, illetve ezzel párhuzamosan a gyár felújító-szolgáltatást is indít. A cég Hiroshimai Mérnöki és Technológiai létesítményeiben először egy a gyár tulajdonában lévő NA-t újítottak fel, majd élesben is megmutatták, mire képesek.

Jelenleg kizárólag japán ügyfelek számára érhető el a szolgáltatás, és sajnos nincs információm arról, hogy Európára kiterjesztik-e valaha ezt a remek programot. Ez azért szomorú, mert a bukólámpás roadster ezen a kontinensen is nagy népszerűségnek örvend a mai napig.

Közben az új gyári alkatrészek listája is folyamatosan bővül, ezt itt érheted el. Ahogy látom, van benne pár olyan tétel, ami NB-hez is jó lehet, bár a második generációt még nem restaurálja a gyár.
Egy Mazda MX-5 NA restaurálás közben elölről fotózva
A Mazda szerint a felújítás teljes mértékben személyre szabható, vagyis nem csak gyári állapotra tudják visszaállítani az adott autót, így feltételezhetően kérheted nagyobb motorral, sperrel vagy bármilyen egyéb plusz fejlesztéssel.

A több, mint 600 jelentkező közül Nishimoto urat választották ki elsőként, akinek egy 1992-es, V-Special kiadású Miata van a tulajdonában, amit még újonnan vásárolt anno. Ezt a kiadást brit Racing Green fényezéssel, barna bőr belsővel, Nardi fa kormánnyal, első toronymerevítővel és sperrdifivel vértezték fel.
A boldog tulajdonos a felújított Miatájában gurul ki a gyárból
Az eltelt évek alatt rengeteg nagyszerű élménnyel gazdagodott az autó gazdája, aki most legalább újabb 26 évnyi kortalan autózás elé néz. Keiji Nishimoto meghatódott a nem mindennapi átadó ünnepségen, ahol átvehette a teljesen gyári állapotra visszaállított Miatáját.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Mazda MX-5 szezonnyitó 2019
2019. április 05.
Több szempontból is fantasztikus, élményekkel teli hétvége volt a március utolsója, mely főként a kis játékos roadstereknek kedvezett
Zsolti MX-5-je új pompájában, oldalról fotózva
2018. október 30.
Sokáig kellett rá várni, de megérte! Végre elkészült a kis Miatám és jobb, mint valaha!
A roadsterek kiskirálya – Fiat 124 Spider Abarth
2018. április 17.
A roadsterek egyedi vonzása mindenkiben vágyat ébreszt a birtoklás iránt. A mini Abarth-logó pedig egyszerűen megszólal és beszél hozzád!
Törött MX-5 - Az együttérzés, a kultúra vagy szimplán csak az emberi értelem hiánya?
2018. július 16.
Avagy hogyan törték meg az MX-5-ömet a Fehérvári úton