vasárnap - 2022. december 04.
7.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 695 Ft
D 692 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Az olaszok is rajzoltak Mercedest

2022. szeptember 11. | 08:22

Egy dán milliomos szeretett volna egyedi Mercedest rendelni, de a büszke német gyártó hallani sem akart a dologról. Ezzel szemben a híres olasz stúdió tárt karokkal várta a megrendelést - és persze az ehhez tartozó rengeteg pénzt.

Az autó, amit a Mercedes nem jegyez, de még a Pininfarinánl sem könnyű utánajárni, pedig mindkettejük keze benne van a dologban. Az egész ott kezdődött, hogy egy ismeretlen dán milliomos besétált a Mercihez egyedi kérésével, de ott nem voltak vevők az ötletre. Nem úgy, mint Sergio Pininfarina, aki rögtön 1969-ben nekiesett a Mercedes átalakításának - ebből lett a Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Pininfarina Coupe.

Az alap egy abban az évben készült 300 SEL. A kor méreteihez mérten ez egy nagy autó volt a maga öt méteres hosszával, nem is beszélve a 6,3 literes, V8-as motorról. Nem egy túlpörgetett technikáról van szó, mert ennyi köbcentiből mindössze 250 lóerőt hoztak ki, de ez tökéletesen illett az autó utazós, nyugodt karakteréhez. Ezt tovább erősítette a légrugós futómű, így akár 200 km/óra felett is stabilan utazhattunk, az autó végsebessége 240 km/óra volt.

Az autó átépítésénél a pénz nem számított. Bár a tulaj nem ismert, kevés a korabeli interjú és írás az autóról, annyi kiderült, hogy csak az átépítés költsége 400 ezer dán korona volt, amiből akkoriban 83 darab Volkswagen Bogár is kijött volna. De az anonimitást kérő, nyilatkozó családtagok szerint a férfinak csak az számított, hogy igazán egyedi autója lehessen. Nem sportautóra vágyott, hanem valami visszafogott, de mégis különleges darabra.

 

Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Pininfarina Coupe - 1970 Posted by Véhicule rétro on Tuesday, April 14, 2015

A Mercedes elkészült, Sergio remek munkát végzett, mert ránézésre az autó meghaladta korát. Sokkal modernebb és izgalmasabb coupe formát kapott, mint az eredeti négyajtós szedán. Az alapokhoz és a technikához nem nyúltak, de a karosszériából szinte csak a fényszórók emlékeztetnek azt alapmodellre, azok is messziről hunyorítva.

Érdekes, de az autó sok modern jegye felbukkan későbbi modelljeiket. Az egyik legegyértelműbb hasonlóságot mégis egy Rolls-Royce-szal jegyezheti a különleges Mercedes. Az 1975-től 1986-ig gyártott Rolls-Royce Camargue hasonló kupé dizájn mellett leginkább hátulról hasonlít. A Rolls akkori vezérigazgatója nem tudott a Mercedesről, de amikor megmutatták neki, állítólag elismerte a hasonlóságot.

Az eredeti tulaj családtagjai egyébként nem szerették az autót, mert a Pininfarina részérő csúszott a történetbe egy kis baki. Az autó utasterébe menet közben hajlamos volt beszivárogni a kipufogógáz, így elmondásuk szerint az utak végére mindig rosszul voltak.

Az autó egyébként ma már a harmadik tulajdonosánál van, de ahogy az előző kettő, ő is ismeretlen a nagyközönség számára. Egy 2015-ös cikk szerint akkor még csak 71 ezer mérfölddel (kicsit több mint 114 ezer kilométer) cserélt gazdát az autó.

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!