A kutatást egy amerikai társaság végezte, amiben 13 állam 12 millió, rendőrség által hivatalosan jegyzett balesetét vizsgálták meg.
Több kutatás eredményeként születhetett meg ez a kijelentés, amit az amerikai kormány autóipari partnerségéből és biztosítók baleseti eredményéből nyertek ki. A kutatást végző társaság arra az eredményre jutott, hogy a vészfékasszisztens teljeskörű elterjedése akár felére csökkenthetné a ráfutásos balesetek számát, de jelentősen csökkenne az esélye a gyalogosgázolásoknak is.
Ezzel együtt akkor is segíthet, hogy ha a balesetet már nem tudjuk elkerülni. A tanulmány eredményei szerint 53 százalékkal kevesebb lenne sérüléssel járó ráfutásos balesetek száma, ha az emberi tényező mellett a számítógép is dolgozna minden autóban.
Ezeket a rendszereket érdemes ketté szedni, mert van, amelyik csak jelez, de a modernebbek be is avatkoznak a fékezésbe. Előbbivel a ráfutásos balesetek száma csak 16, a sérüléssel járó balesetek száma 19 százalékkal csökken a tanulmány szerint. Kiemelik, hogy az automata vészfékezés időjárástól függetlenül is tud megfelelően működni, mert kamerák és szenzorok együttes adatai alapján hoz döntést.
Egy másik tanulmányban - amit az Insurance Institute for Highway Safeti (IIHS) készített - kifejezetten autótípusokra fókuszáltak és ebből kiderül, hogy a teherautók, kisteherautók és pickupok a legkevésbé felszereltek ebből a szempontból, pedig a tehetetlenségük miatt ezek jelentik a legnagyobb veszélyt a többi közlekedőre.
Ezekben lenne a legnagyobb szükség a vészfékezőrendszerekre, hisz az adatok szerint csak a pickupoknál 43 százalékkal csökkenne a ráfutásos balesetek száma. Ez főleg Amerikában lehet fontos kérdés, mert náluk minden ötödik személyautó pickup.
Az autógyártók is reagáltak a tanulmányra, a Mitsubishi, a Mercedes-Benz, a Ford, a Stellantis-csoport a Honda és a Volkswagen is azt reagálta, hogy modelljeik 90 százaléka rendelkezik alapfelszereltségben is vészfékezéssel. Emellett az IIHS adatai szerint a BMW, Hyundai, Mazda, Toyota, Tesla és a Volvo is már 90 százalék fölötti eredményt mutat.
Kontinensen belül a General Motors van határozottan lemaradva, mivel új modelljeiknek 2022-ben csupán a 73 százaléka rendelkezik a rendszerrel. Ígéretük szerint ha az ellátási lánc biztosított lesz, abban az esetben ezt a számot hamar fel tudják majd tornázni akár 98 százalékra is.