2019. december 02. | 13:53

Egy német úriember egy Model S volánja mögött kerülte meg 25x a Földet.

Hansjörg Gemmingen Németországból egy igazi autófanatikus, aki imád vezetni és imádja az elektromos autókat. Hobbiból autózik, minden nap beül a kocsijába, hogy átlagosan napi 600 kilométert beletekerjen a tulajdonában lévő Tesla Model S P85-be, melyet még anno 2014-ben 1 évesen vásárolt 30 ezer kilométerrel az órájában. Azóta eltelt 5 év és az autó átlépte a bűvös 1 millió kilométeres futásteljesítményt.

Érdekesség, hogy az úr birtokában van egy Tesla Roadster is, amibe szintén tetemes, több, mint 600 ezer kilométert tett bele korábban. Összesen tehát már 1,6 milliónál is több elektromos kilométer van Hansjörg jobb lábában, így ha valakinek, akkor neki bizonyosan van értékelhető tapasztalata a villanyautózásról általában és konkrétan a Teslákról.

Ez a Tesla Model S rekordernek számít, eddig elfogyasztott egy akkumulátorpakkot és három elektromotor-inverter egységet. Ezek első hallásra elég drága dolgoknak tűnnek és valóban, az autó legtöbb pénzbe kerülő alkatrészeiről van szó. Megbízhatósági problémák a korai modelleket sújtották elsősorban, így ezt a 2013-as autót is el kellett párszor vinni a szervizbe, alkalmakkor ilyen drága javítások miatt is.

Nem kell azonban rögtön temetni a Teslát, a gyártó sok mindent garanciában megoldott, például az első akkumulátor- és motorcserét is állták. Jó hír, hogy folyamatosan javul a technológia, a gyár mindent megtesz annak érdekében, hogy az autóik egyre megbízhatóbbak legyenek. Ezt támasztja alá az a tény, hogy jelenlegi akkumulátorokban, amelyek használtan kerültek az autóba, már közel 500 ezer kilométer van és jelentősen nem csökkent a hatótáv. A legfrissebben beszerelt negyedik elektromotor-inverter egység is nagyon jól bírja, már 680 000 km-t megtett minden gond nélkül. Az autó egyébként is szinte hibátlanul teljesítette az eddigi távot, az említetteken kívül a gumikat kellett rajta cserélni, mást nem.

A tulajdonos természetesen nagyon meg van elégedve az autóval és továbbra is meg akarja tartani. Célja, hogy elérje vele az 1 millió mérföldet is (~1,6 millió km). Erre minden esélye megvan, mivel kíméletesen használja az autót, hogy az minél tovább kitartson. Többek között általában otthon tölti alacsony teljesítménnyel, ritkán akasztja gyorstöltőre, sosem meríti le 10% alá és nem is tölti 90% fölé az akkumulátorokat. Egy villanyautó esetében ezek a hosszú élet titkai.