2023. december 18. | 12:36

Szűkül a japán gyártó kínálata, főként a kisebb modellek értékesítése fejeződhet be jövőre Európában.

Szerencsénkre a magyar Suzuki gyár köszöni szépen, jól van. Még a nyáron jelentették be, hogy további fejlesztésekkel bővítik a kapacitást és modernizálják a sorokat, így az itthon készülő Vitara és S-Cross valószínűleg nem csak nálunk hozza az elvárt számokat.

Most a német Auto Bild magazin biztos forrásokra hivatkozva közölte, hogy néhány S-emblémás modell hamarosan eltűnik az ottani piacról. Arról egyelőre biztosat nem tudni, hogy a hazai kínálatot mikor és mennyben fogja érinteni az Európa egyik legnagyobb autópiacán bekövetkező változás, de sejtésünk lehet róla.

Az utóbbi időben nem fogyott kellő mértékben a Suzuki mindegyik modellje. Az egyik ilyen alul teljesítő egyed a 2016 óta kapható kompakt-szabadidőautó, az Ignis.

Az idehaza 5,8 millió forinttól kínált négykerekű előnye épp az, ami a hátránya is: nagyon kicsi. Persze nem társul hozzá borsos árcédula, ám a vásárlóerő csökkenése és az öregedés nem hatott jól az eladásokra. Úgy tűnik, ez a gyártónak is szemet szúrt, így Németországban nyártól már nem lesz elérhető új modellként.

A másik ilyen példány az újjászületett Jimny. A terepjárós képességekkel rendelkező modell legnagyobb hátránya az ára – itthon 9,25 millió forint a legolcsóbb verzió –, ami mellé kompromisszumos használat társul, hisz a városban, valamint több személy szállítására már nem a legjobb választás.

A harmadik áldozat a Swift Sport, amelynek leállítása valószínűleg a modellváltással magyarázható – habár 9,65 millió forintos listaára sem repíti a népszerűségi listák élére. Mindenesetre az új Swift jövőre kerül a kereskedésekbe, a Sport változat pedig sosem érkezett még együtt az „alap” új generációval, ahogy ezúttal sem fog.

Ennek ellenére érdekes, hogy az aktuális Swift Sport eladását miért állítják le a japánok – bár valószínűleg itt is a nem elégséges értékesítési számok állnak a háttérben. Arról, hogy nálunk várható-e ezek közül bármelyik Suzuki modell listáról lekerülése, még nem tudunk, bár a németnél kisebb piac lévén könnyen elképzelhető, hogy pusztán későbbre teszi a gyártó a bejelentést.

Alapjárat