Továbbra is visszafogott: Suzuki Swift Sport Hybrid 48V 2020 – Teszt

Közzétéve:
2021-01-07, 12:25

Gyengébb lett a Swift Sport, azonban ez az értékeiből semmit nem von le.

Elkerülhetetlenné vált, hogy a Suzuki is átformálja európai kínálatát az egyre csak szigorodó károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelően. A lágy hibrid technológiák felárát úgyis a vásárlók fizetik meg, használati értékükből semmit nem veszítettek a takarékos, tartósnak mondható Suzuki modellek, melyek közül már az 1,2 literes Swiftet, az 1,4 literes benzinmotorral szerelt lágy hibrid Vitarát és az SX4 S-Crosst is próbáltuk. A 2017-ben bemutatkozott Swift Sport sem kerülhette el a hibridizációt, így 2020 végére az 1,4 literes, turbós benzinmotor mellé csaptak egy 48 V-os rendszert, mely által 10 lóerőt veszített elődjéhez képest, és papíron legalábbis gazdaságosabb üzemre is képes. Na, de mégis mit lehet észrevenni mindebből?

Suzuki Swift teszt

Dühös méhecske

Az aktuális generáció dizájnját véleményem szerint nagyon eltalálták a tervezők, hiszen az elődöket legkevésbé a megjelenésük miatt szerettük. Lágyan lejtő ívek, szélesre húzott farrész, hátul rejtett kilincsek, fekete A- és B-oszlopok, szolid spoiler -  ezek mind-mind menő részletei az autónak. A Sport kivitel más mintázatú hűtőmaszkot kapott, a küszöbborítás karbonmintás és a hátsó diffúzor-szerű műanyag is, amibe a dupla kipufogóvégeket integrálták, ugyanitt pedig megfigyelhető a „Hybrid” felirat. A sárga szerintem rohadt jól áll neki, bár aki kerülné a feltűnést, és csak simán sleeperkedne, az valami szürkés árnyalattal lehet, hogy jobban jár. A kisautó egyébként 3890 milliméter hosszú, 1735 mm széles, 1495 mm magas és 2450 mm-es tengelytávot kínál.

Suzuki Swift Sport teszt alapjárat

Egy dolog hiányzott

A beltérben lényegében ugyanaz a japán egyszerűség, racionalitás és színvilág fogad: fekete alapon piros betétek a műszerfalon, piros varrás az üléseken. Egy kisautóhoz mérten elöl egész jól el lehet férni, a sportülések megfelelően tartanak, igaz, az ülőrész és a háttámla széltében nekem már szűkös volt, és nem tudtam az igényeimnek megfelelően a magasságát sem lejjebb állítani. A könyöklőt nagyon hiányoltam az autóból, a lapított aljú kormány fogása viszont rendben van, ahogyan a mögötte megjelenő klasszikus órakettős és digitális kijelző információnyújtási képessége is. A csomagtér 265 literes, de akár 947-ig bővíthető.

Suzuki Swift Sport teszt alapjárat

A középső érintőkijelző grafikai megoldásai nem éppen 2021-hez illőek, azonban a rendelkezésre álló extrák tekintetében nem áll rosszul a csak és kizárólag fullos felszereltségben kérhető Swift Sport. Az Apple CarPlay egy kábel segítségével előhívható, van adaptív tempomat, egy fokozatban állítható ülésfűtés elöl, ijedős, radaros fékasszisztens, sávelhagyás- és sávtartás-figyelmeztetés, holttérfigyelő, keresztirányú forgalom figyelő, parkradar, kulcs nélküli indítás, hegymeneti elindulássegítő és a mágikus Start/Stop rendszer, amiről egy kicsit később mesélek. 

Immáron csak hibridként

Az aktuális Swift Sport eddig is az 1,4 literes, turbós benzinmotorral volt kapható, most ezt a K14D kódjelű erőforrást támogatták meg egy 48 V-os rendszerrel. A recept a Vitarában és az SX4 S-Crossban is ugyanúgy bevált, az anyósülés alatt található lítiumion-akkucsomag fékezésnél nyer energiát, a 10 kW-ot biztosító elektromotortól nem lesz erősebb az autó, csupán a belső égésű terhelését csökkenti. Lefelé görbülhet azok szája, akik a számadatok alapján ítélnek meg egy autót, ugyanis a 140 lóerő helyett immáron 129-et kapunk, a nyomaték viszont maradt 230 Nm.

Suzuki Swift Sport teszt alapjárat

Ahogy a teljesítménycsökkenés, úgy a 0-100-as sprint egy másodperces romlása sem fog elvenni az élményből, immárom 9,1 másodperccel kell számolni. A gyári adatok 5-6 literes fogyasztást ígérnek, de egy ilyen harapós játékatót nehéz nagyapó üzemmódban vezetni, így könnyen 7-8 literre ugrik az étvágya, tartós autópályázás során 7,2-re jött ki nálam az átlag, itt azért jól jött a kizárólag a Swift Sporthoz járó, hatfokozatú manuális váltó.

Súlyában a kulcs

Az elektromotor észrevétlen támogatás mellett képes rezzenéstelenül újraindítani a belső égésű erőforrást a Start/Stop életbelépésekor, ami egyébként 16 km/h alatt már leállítja a motort. A kuplung kiismerése után egészen fürge módon meg tud indulni az 1020 kilogrammos autó – igaz, a hibrid rendszer miatt 15 kilót hízott -, városi körülmények között legyőzhetetlennek érezhetjük magunkat: a tömeghez mérten tiszességes nyomaték virgonc élményautóvá teszi a Swift Sportot.

Suzuki Swift Sport teszt alapjárat

Az visszafogott élményautózást az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros futómű is támogatja, tempósabb kanyarokban sem jön zavarba és ami a legjobb benne, hogy érezhetően átjön az a fajta gépérzet, ami manapság a túlelektronikázott, modern autókból szinte teljesen kihalt. Autópályán zajos, néha ropog a kasztni, szolidan puffan a finoman áthangolt futómű az úthibákon, a Monroe lengéscsillapítóknak és az egyedi stabilizátor rudaknak köszönhetően kevésbé dől a karosszéria, mint egy mezei Swift esetében.

Ár és összegezve

2021-be lépve a Swift Sport ára is emelkedett valamelyest, listaáron 7 740 000, kedvezménnyel 7 240 000 forinttért lehet hazavinni a kizárólag fullos felszereltségben, japánban készülő méregzsákot, az esetleges kéttónusú fényezés 70 000 forintot kóstál.

A teljesítmény csökkenése egyáltalán nem vesz el a Swift Sport menettulajdonságaiból, továbbra is egy racionális döntés lehet annak, aki hosszabb távra tervez, és valami mosolyfakasztó kisautóval járna a mindennapokban. Persze, kimagasló adrenalinlöketet sosem fog nyújtani, főleg azzal a tudattal, hogy immáron lágy hibridként működik, de a futómű ügyesen tud a sofőr keze alá dolgozni, meg van benne minden szükséges extra és ez szubjektív megállapítás, de szerintem marha jól is néz ki. Egyébként a konkurencia sem kínál már mást ebben a kategóriában a hibrid hajtásáncokon kívül, legyen szó az új Yarisról, Fiestáról, Clióról, i20-ról.

A 48V-os rendszertől mentes, Swift Sport tesztvideónkat láttad már?

Suzuki Swift Sport 1.4 Hybrid 48V 6MT (2020)

  • Lökettérfogat: 1373 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 129 LE
  • Max. forgatónyomaték: 235 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 3890/1735/1495 mm
  • Tengelytáv: 2450 mm
  • Saját tömeg: 1020 kg
  • Vegyes fogyasztás: 5,7 l
  • Tesztfogyasztás: 6,9 l
  • CO2 kibocsátás: 127 g/km
  • Végsebesség: 210 km/h
  • 0-100: 9,1 s

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.

További hírek