2021. november 15. | 15:36

Az olasz és német utak is hajlamosak túlzsúfolttá válni.

A koronavírus-járvány berobbanásakor lecsökkent a balesetek száma, hiszen a kijárási korlátozás miatt rengeteg városban megcsappant az autóforgalom, mégpedig drasztikus módon. Aztán a vakcinák megjelenésével lassan minden visszazökkent a megszokott kerékvágásba, Budapesten is visszatértek a kisebb-nagyobb forgalmi torlódások. A brit Select Car Leasing most kutatást készített arról, hogy mely országokban ülnek az emberek a legtöbbet dugóban.

A cég a regisztrált járművek számát, az autópályák és közutak hosszát (mérföldben), a forgalomban töltött éves átlagidőt és az ENSZ által kiszámolt várható élettartamot vetette össze egymással, hogy kiderüljön, mely országokban van a legtöbb és a legkevesebb forgalmi dugó. Az 50-es listára a legmagasabb GDP-vel rendelkező országok kerültek fel.

Az első helyen az Egyesült Arab Emírségek áll, amely toronymagasan vezet Tajvan előtt. Az Emírségekben élők átlagosan 406 órát araszolgatnak a dugóban, a tajvaniak közel feleennyi időt idegeskednek az autóban ücsörögve. Az első tízbe Olaszország és Németország is befért, tehát tőlünk nyugatabbra is hajlamosak túlzsúfolttá válni az utak.

Eközben a Smaragdszigeten közlekedve egy-egy útszakaszon mindössze 20 másik autóval találkozhatunk. És az olyan útvonalakkal, mint a Ring of Kerry és a Burren Loop, Írország minden téren jól teljesít. Emellett egyike annak a három európai államnak, amely a 10 legkevésbé forgalmas ország között szerepel.

Ausztrália és az USA is jól teljesít, pedig a tanulmányban szereplő 50 ország közül csak kettőben, Indiában és Kínában van több regisztrált jármű, mint az Egyesült Államokban, mégis a legkevésbé forgalmas országok közé nyert besorolást Amerika. A legjobb eredménnyel Banglades büszkélkedhet, ahol évente mindössze 0,02 napot, vagyis kevesebb mint fél órát kell a forgalomban ülni.

Magyarország egyébként nincs rajta ezen a listán.