Hongqi L5 – Kína legdrágább autója, főmuftiknak

Közzétéve:
2019-05-01, 11:33

Május 1-je Kínában is a munka ünnepe, így miért ne emlékezhetnénk a Kínai elvtársakkal közösen e csodás napra!

A képeken látható közepes méretű hegy - ahogyan Jeremy Clarkson is fogalmaz - Kína legdrágább autója. 2014-ben 5 millió jüant, vagyis nagyjából 180 millió forintot fizetett érte az első vásárló.  A Hongqi (jelentése: vörös zászló) Kína legöregebb autógyártója, ami legfőképp az állami szférába készít limuzinokat. Az előkelő Hongqi CA770-es modell 1966 és 1981 között készült 847 darabban, az összeset a Kínai kormány vásárolta fel, és mára nagy részük múzeumokban és gyűjtőknél pihen. Meghajtásáról egy Chryslertől származó 215 lóerős, 5.6 literes V8-as motor gondoskodott.

Az újkeletű L5-ös a CA770-es modell stílusjegyeit hordozza, rengeteg króm elöl-hátul, a hátsó rendszámtábla felett pedig a Hongqi felirat, állítólag Mao kézírásával. A Hongqi L5 egyébként a Hongqi L-sorozat része, az első autó 2009-ben született L9 néven, 2012-ben jött az L7, 2013-ban pedig az L5, melynek három variánsa ismert: egy az állami szférának, egy a lakosságnak készült és létezik belőle nyitott tetejű kivitel is.

Hongqi L5 eleje

Az L5-ös 5,55 méter hosszú, több mint két méter széles, 1,5 méter magas, tengelytávja pedig 3,4 méter és csak, hogy legyen mihez viszonyítani, a Mercedes-Maybach S600 5,2 méterrel kissé le van maradva. Az L5 nem páncélozott, lakossági kivitelben is közel 3,2 tonnát nyom, így a mérlegen is jócskán ráver a 2,4 tonnás Mercedesre.

Hongqi L5 limuzin

A monstrum mozgatásáról egy 6.0 literes V12-es motor gondoskodik 408 lóerővel és 550 Nm-rel. A hat fokozatú automata váltón keresztül mind a négy kereket hajtja, és 200 km/órás végsebesség elérésére képes. A hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt Hongqi átlagfogyasztása húsz liter száz kilométerenként, de legalább 105 literes tankból gazdálkodik.

Hongqi L5 belső

A belső tér rózsafa betétekkel van kirakva, a központi kijelző teljesen digitális, 15,2 hüvelykes. Az alsó, 8 hüvelykes érintőkijelzőn lehet a szórakoztató elektronikát, légkondit és a navit kezelni, majdnem, mint az új Audi A8-ban.

Kínai Hongqi L5

A kormánykerék belső pereme a hangkürt kezelésére szolgál, viszont nem nyomni, hanem húzni kell, ahogyan a régi CA770-esben. A kormány és a felnik közepén a régóta használt, arany napraforgó található, ami a kínaiaknál hosszú életet és jó szerencsét jelent. Hátul 1,1 méteres lábtér fogad, bézs szőnyeg, szórakoztató elektronika TV-vel, BOSE hangrendszerrel, sőt 6 darabos CD-tár is található az autóban.

Vetélytársak? Beszélhetünk a Bentley Mulsanneről vagy a Rolls-Royce Ghostról, de az L5 valójában annyira egyedi és ritka, hogy saját kategóriát teremthetne.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar
ZISZ ZIL BAC 485, fekete-fehér, felülnézet, jobbról
2018. november 16.
A hidegháború ideje alatt a ruszkik számos katonai járművet terveztek, amivel fel tudtak volna lépni a kapitalisták egy esetleges támadása ellen. Ezen fejlesztések egyike a ZIL 485.