Bár mindegyik izgalmasan néz ki, de több dolog is elkaszálhatja még ezeket a terveket.
Egyelőre még nem dőlt el a vita annak kapcsán, hogy mi lesz a felújított Lánchíd sorsa. A főváros a helyi lakosok véleményét kéri ki az ügyben, így népszavazást tartanak arról, hogy maradjon a jelenlegi autómentes formájában, vagy engedjék rá vissza a forgalmat.
Hisz jelenleg csak a biciklisek, motorosok, taxisok és tömegközlekedési eszközök hajthatnak fel rá (a gyalogosok mellett). A felújítás előtt pedig az autósok is megtehették.
A híd forgalmának kitalálása azért is kardinális kérdés, mert bár a szerződés ezt nem kötötte ki a főváros vezetése szerint, a kormány nem hajlandó megadni a beígért felújítási támogatást, amíg nem hajthat rá rendes forgalom. Ennek kapcsán a huzavona pedig elodázhatja az egész projekt befejezését.
Pedig sok dolog van még hátra, főleg, ha a híd végül autómentes formájában marad meg. Abban az esetben a két végéhez tartozó közterületeket is átalakítaná a főváros vezetése, bár ezzel vannak kisebb gondok.
Egyfelől több ilyen közteret államosított a kormány különböző okokra hivatkozva. Másfelől ezek rengeteg pénzt emésztenének fel, ami jelenleg nem áll a főváros rendelkezésére.
A tervek egyébként nem is egészen frissek, hanem már 2015-ben elkészültek. Ezeket most csak felfrissítették arra az esetre, ha a budapestiek esetleg megtartanák a jelenlegi autómentes formájában.
A Clark Ádám téren kisebb lenne a körforgalom, megnőne a zöldterület és a járda is a gyalogosok részére. A másik oldalon a Széchenyi tér még ennél is többet változna.
Ott eltűnnének a parkolók az MTA épülete mellől és szintén megnőne a zöld- illetve gyalogos terület. A körfogalomnak csak egy része maradna meg, hiszen nem indokolná a továbbiakban a magas forgalom.
Ezek mellett pedig a József Attila út is összeszűkülne kétszer egy sávosra, bicikliutakkal kiegészítve. Így megnőhetnének a járdák és fasorokkal kiegészített teraszok foglalhatnák el helyüket a felújított szakaszon.