2021. augusztus 08. | 10:50

Vannak az autószerető emberek, vannak az autóőrültek és van Marci, akinek most bemutatjuk az autóit.

A cikksorozat első részét itt, a második részét pedig itt olvashatod, most újabb 11 autóját mutatom be.

23. BMW 325i E90

  • Évjárat: 2005
  • Mikor volt nála: 2017
  • Motor: 2.5 sorhat benzin
  • Teljesítmény: 218 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 11,5 liter

Igazából megérti, ha valaki BMW-t vesz, mert amikor jók, tényleg nagyon jók, olyan vezetési élményt adnak, amire kevés másik autó képes. Ezzel a közepesen erős hármassal is minden megtett kilométer élvezetes volt. A futómű, a kormányzás és az egész autó a vezetésre meg persze a vezetőre van kihegyezve. A mai, turbóval szerelt autók között ugyan elsőre furcsa, hogy alul nem érezni erősnek, de felsőbb tartományokban bőven behozza a lemaradást és a hangja is gyönyörű. Kicsit sajnálta, amikor eladta.

24. Volvo V40 Cross Country T4 AWD

  • Évjárat: 2013
  • Mikor volt nála: 2018
  • Motor: 2.0T benzin
  • Teljesítmény: 180 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 220 km/óra
  • Fogyasztás: 13,5 liter

Meglepően alacsony futásteljesítménnyel (44k km) jutott hozzá egy gyönyörű, szinte fehér szövetkárpitozású, 5 éves V40 CC-hez. Sajnos ez az autó inkább szép volt, mint jó. Az összkerékhajtás keserítette meg az életét, mert sokat fogyasztott tőle az autó és rengeteget elvett az egyébként szép hangú motor erejéből is, ráadásul kanyarokban olyan volt, mintha a hátsó diffi be-befogna néha. A márkaszerviz sem jött rá, mi a hiba forrása. Nagyon hamar eladta.

25. Mitsubishi Galant

  • Évjárat: 1998
  • Mikor volt nála: 2018-2020
  • Motor: 2.5 V6 benzin
  • Teljesítmény: 163 LE
  • Váltó: 4 sebességes automata
  • Végsebesség: 205 km/óra
  • Fogyasztás: 10,5 liter

A nyolcadik generációs Galantok mindig is tetszettek neki, de sosem gondolta, hogy egyszer lesz ilyene. Németországból származott és olyan szép állapotban volt a kereskedés udvarán, hogy elhozta. Nem bánta meg, mert egy remek autó volt és kicsit visszahozta a ‘90-es évek hangulatát, puha rugózását és a kicsit hiányzó plüss kárpitjait. A V6-os motor selymes járással, valamint kifejezetten sportos hanggal örvendeztette meg és 163 lóerő ide vagy oda, sosem érezte kevésnek. Fájlalta, hogy kicsi a tankja, így sűrűn kellett betérni a kútra annak ellenére, hogy nem fogyasztott vészesen sokat.

26. Volvo C30 D3

  • Évjárat: 2011
  • Mikor volt nála: 2019
  • Motor: 2.0 dízel 5 henger
  • Teljesítmény: 150 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 215 km/óra
  • Fogyasztás: 8 liter

Ez a kis Volvo is egyike volt a legjobb autóinak. Külső méretei ellenére elöl és hátul is kényelmesen elfért benne, az ülések is tökéletesek. A futóműve valami csoda, ügyes, de közben kényelmes. A bodé különösen merev, nem csavarodik, nem zörög benne semmi a legrosszabb utakon sem. Az ereje sokkal jobb volt, mint amire 150 lóerőtől számított. Végül azért nem tartotta meg, mert a hosszú oldalajtói miatt sokszor nehézkes a ki-beszállás szűk parkolóhelyeken.

27. Volvo S80 V8

  • Évjárat: 2007
  • Mikor volt nála: 2019
  • Motor: 4.4 V8 benzin
  • Teljesítmény: 315 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 14 liter

A C30 után ismét egy izgalmasabb autó következett egy V8-as motorral szerelt S80-as képében. Marci szerint nagyon jó kis autó volt. Amikor a Balanton mellől elhozta, a hazaúton még néha bedadogott a motor, de nem volt baja, csak addig nem megfelelően használták. Soha nem volt lehetősége igazán nagy levegőt vennie. Ismét rá kellett jönnie, hogy a lökettérfogatot és a hengerszámot nem lehet semmivel sem pótolni. Lehet egy mai 2,0 literes 400 lóerős, de akkor is csak egy porszívó marad egy igazi V8-hoz képest. Végül eladta, mielőtt valami drágán javítható hibát produkált volna.

28. BMW 320i E46

  • Évjárat: 2003
  • Mikor volt nála: 2019
  • Motor: 2.2 sor 6 benzin
  • Teljesítmény: 170 LE
  • Váltó: 5 sebességes automata
  • Végsebesség: 215 km/óra
  • Fogyasztás: 12 liter

Ez az autó is a korához képest remek állapotával győzte meg, na meg persze a gyönyörű hangon muzsikáló motorjával. Marcinak meglepő volt, hogy egy viszonylag idős autó mennyire egyben lehet, semmi nem volt elkopva vagy elhasználva a beltérben és külsőre is patika volt. Az E46 egy igazán jól sikerült széria, csak fontos, hogy az ember hathengeres benzinmotorral vegye. Ez alól talán kivételt képez a 20i, ami alacsony fordulaton nagyon gyenge. Esetleg kézi váltóval jobb lett volna.

29. Volvo V40 D3

  • Évjárat: 2012
  • Mikor volt nála: 2019 óta
  • Motor: 2.0 dízel 5 henger
  • Teljesítmény: 150 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 210 km/óra
  • Fogyasztás: 8,5 liter

Az előző V40 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ám ez az autó már igen, amit mi sem bizonyít jobban, mint a tény, hogy ma is megvan neki. Igaz, hogy kevésbé komfortos, mint a C30 és a rugózása is sokkal keményebb, de ennek is nagyon jók az ülései. Egyébként nem ő használja, de rakatott bele egy chipet, hogy igazán jól menjen azokban az esetekben, amikor ő megyek vele.

30. Volvo S60 T5

  • Évjárat: 2020
  • Mikor volt nála: 2020
  • Motor: 2.0T
  • Teljesítmény: 250 LE
  • Váltó: 8 sebességes automata
  • Végsebesség: 245 km/óra
  • Fogyasztás: 10 liter

Marci sem lesz már fiatalabb, így ismét elérkezettnek látta 2020-ban az időt, hogy új autója legyen. Rendelt is egy új Volvo S60 T5-öt. Az elegáns szedán már képeken is nagyon tetszett neki, nem ijedt meg a piros fényezéstől sem. Megjelenésével élőben sem okozott csalódást, ám hamar kiderült, hogy nem az ő autója. Voltak és vannak is Volvói,  vezethetőség szempontjából a korábbi modellek jobbak. Szintetikus a kormányzása, tétova a váltója és a hangja sem az igazi. Eladta egy kis bukóval, nagyon jól járt a következő tulaj.

31. BMW 530d F10

  • Évjárat: 2013
  • Mikor volt nála: 2020
  • Motor: 3.0 sor 6 dízel
  • Teljesítmény: 258 LE
  • Váltó: 8 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 9,5 liter

Ismét egy BMW és ismét egy tökéletes autó következett. Szerencsére az F10-es 5-ös széria még nem a szegény bűnözők autója, így gondolta kipróbálja ezt is. A szinte teljes felszereltség, a világos bőr belső, a világ legjobb futóműve, az ember gonolatait olvasó váltó és az erős, mégis jól fogyasztó motor már az első közös kilométereken levette a lábáról. Talán még ma is meglenne neki, ha nem hullott volna szét a motorja egy vidéki túra során. Valószínűleg kimaradhatott egy-két olajcsere korábban, ez okozta a vesztét. A kereskedő szerencsére korrekt volt és visszavásárolta.

32. Volvo S60 T6

  • Évjárat: 2012
  • Mikor volt nála: 2020 óta
  • Motor: 3.0T 6 henger benzin
  • Teljesítmény: 306 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 12,5 liter

Ebben az autóban az a legvicesebb, hogy senki nem nézi ki belőle a 300+ lóerőt. Igazi sleeper, ami tud meglepetéseket okozni az utakon. Ráadásul ennek még gyönyörű hathengeres hangja van, amit nagyon hiányol a downsizingolt világunkból. Nagyon szereti vezetni, kényelmes, csendes, ez is olyan, mintha neki találták volna ki. Az autó most is megvan neki, és ki tudja, meddig lesz meg, rajta nem múlik.

33. Mercedes-Benz S500 4MATIC W222

  • Évjárat: 2016
  • Mikor volt nála: 2021
  • Motor: 4.7T V8 benzin
  • Teljesítmény: 455 LE
  • Váltó: 9 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 13 liter

Úgy került hozzá a Sonderklasse, hogy amikor az 530d megállt, a kereskedésben ebbe számították bele az árát. A még négy évesen is nagyon drága luxusautó már nincs a birtokában, de hatalmas élmény volt számára közlekedni vele néhány hónapig. Ez egy teljesen más világ, amit csak az érthet meg, aki ült már ilyen tudású autóban. Beülsz, a Soft-Close rádhúzza az ajtót, az öv becsatolása után automatikusan magához ölel az anyaméh kényelmét adó ülés. A motort beindítod, de persze nem hallod, D-be pöccinted a váltót, és lehet menni, lehet volnulni.

Az utak kisimulnak, az úthibák eltűnnek, olyan, mintha varázsszőnyegen repülnél, a többi közlekedő távolinak tűnik, az ülés masszíroz és többé nem zavar a hatalmas forgalom okozta zűrzavar. A V8-as motorok jellemzően feltöltés nélkül sem gyengék, de a két turbófeltöltővel lélegeztetett motor felfoghatatlanul erőssé teszi a nagy limuzint. Bármikor, bármilyen sebességfokozatban, bármilyen sebességről az S-osztály kilő, az sem érdekelné, ha tíz másik autót kellene maga után húznia. Brutális, olyan midenek felett álló érzés, pedig ennél volt három erősebb kivitel is (S600 530 LE, S63 AMG 585 LE, S65 AMG 630 LE)...

Az új S-osztály járt már nálunk, nézd meg a róla készült tesztvideónkat!