Marci egy nem mindennapi ember, akinek a mindennapjait az autók teszik ki. A barátom és még csupán 32 éves, de már rengeteg saját autója volt. Most is vagy 5 autó áll a háza előtt, amiből 2 biztosan eladó. Vagy három. Nem kereskedő, nem nepper, csak szereti az autókat és gyorsabban cseréli őket, mint más a fogkeféjét. Az indok egyszerű: minél több autót szeretne megismerni.

Igazi benzinvérű, aki matchboxszal a kezében született, és aki szerint a sokhengeres motornál csak a „mégtöbbhengeres” motor a jobb. Szeret (és tud is) vezetni, az a fajta ember, aki tényleg töviről-hegyire ismeri az autókat. Órákig lehet vele az autókról és az autóipari eseményekről társalogni, történetei kimeríthetetlenek és végtelenek. Most megkértem, hogy mesélje el nekem a tapasztalatait. A cikksorozat első részét itt olvashatod, most újabb 11 autóját mutatom be.

12. Volvo S40 T5

  • Évjárat: 2004
  • Mikor volt nála: 2013 óta folyamatosan
  • Motor: 2.5, soros öthengeres, turbós benzines
  • Teljesítmény: 220 LE
  • Váltó: 5 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 10,5 liter

Ez az autó lassan 8 éve nála van és ha tehetné, örökre megtartaná, egyszerűen imádja. Ezt a kocsit neki tervezték. Kellően erős, nem egy hatalmas batár, de kényelmesen elfér benne, tök jól felszerelt (minden van benne, ami csak lehetett rendelni) és még csak nem is fogyaszt vészesen. A futóműve nagyon kényelmes, mellette ügyes is, konkrétan nincs kivetnivalója. Na meg persze igazi öthengeres hangja van.

Volvo S40 T5

13. Mercedes-Benz E320 4MATIC

  • Évjárat: 2004
  • Mikor volt nála: 2013
  • Motor: 3.2 V6 benzin
  • Teljesítmény: 224 LE
  • Váltó: 5 sebességes automata
  • Végsebesség: 240 km/óra
  • Fogyasztás: 13 liter

Ennek az autónak a kifinomultságát és a remek összeszerelési minőségét szerette a leginkább. Semmi nem zörgött menet közben és jót tett az atmoszférának, a hangulatnak, hogy világos volt a beltere. A hangja már nem volt túl jó, magas fordulaton háromhengeres motorokra jellemző orgánuma volt és 224 lóerő ide vagy oda, a nagy súly, az automata váltó és az összkerékhajtás megette az erőt. Ráadásul mindezek miatt iszonyatos fogyasztásokat produkált.

Mercedes-Benz E320 4MATIC

14. Volvo S80 T6

  • Évjárat: 2008
  • Mikor volt nála: 2013
  • Motor: 3.0 S6 turbó benzin
  • Teljesítmény: 286 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 13 liter

A Volvók úgy általában elegánsak, visszafogottak és az erős verziókról sem mondja meg senki, hogy mikre képesek a gázpedál lenyomására. Pont ezt szereti bennük, meg azt, hogy általában nem is a tahók veszik őket. A 286 lóerős sorhatos turbómotornak jó volt a hangja és ment is rendesen. Az övének a felszereltsége is nagyon rendben volt, máig emlékszik, milyen jól szólt például a hifije, a világos belső látványa pedig mindig örvendetes volt. Sajnos a futóművét azonban a teljesítményéhez képest kissé alulméretezték, a nagy testtel nem igazán tudott mit kezdeni nagyobb autópályatempóknál.

Volvo S80 T6

15. BMW 740i E38

  • Évjárat: 2000
  • Mikor volt nála: 2013
  • Motor: 4.4 V8 benzin
  • Teljesítmény: 286 LE
  • Váltó: 5 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 15 liter

Viszonylag alacsony futásteljesítménnyel sikerült megvásárolnia egy gyönyörű állapotnak örvendő hetest. Az E38-as széria szerinte az egyik legjobban sikerült klasszikus limuzinforma a mai napig, egyszerűen meseszép minden szögből. Szerencsére nem dízel volt, hanem egy rendes V8-as motor volt az orrában, ahogyan az egy luxusautóhoz illik. A 286 lóerő nem hangzik soknak ma már, de nem kellett vele soha szégyenkezni, a motor kb. minden szituációt megoldott nyomatékból. Olyan extrák voltak az autóban, mint kormányfűtés, ami azért 2000-ben még messze nem volt magától értetődő még egy hetesben sem. Sajnos később kiderült, hogy átverték a kilométerrel, és az autóban 190 ezer helyett inkább 400 ezer volt. Ennek ismeretében már nem volt meglepetés, amikor az automata váltó bedobta a törülközőt. Nem volt ideje vele foglalkozni és egyébként is lett minden hónapban valami apró „öreg luxusautós” baja, így váltóhibásan adott túl rajta.

BMW 740i E38

16. Opel Omega MV6

  • Évjárat: 1999
  • Mikor volt nála: 2013-2014
  • Motor: 3.0 V6 benzin
  • Teljesítmény: 211 LE
  • Váltó: 4 sebességes automata
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás: 11 liter

Igazából soha nem vágyott erre az autóra, de kifejezetten szép állapotú volt és olcsón adták, mint az Omegákat általában... Megvette és nem bánta meg, mert jó móka volt közlekedni vele. A V6-os meglepően jól mozgatta a viszonylag könnyű autót, és olyan extrák is voltak benne, mint például az elektromos állítású belső tükör. A hosszú áttételezésű, négysebsséges automatában az egyes is 80-ig tartott, és megfutotta a 250-et is - a német Autobahn aszfaltján persze. Jó kocsi volt, jó futóművel, de mindig volt vele valami probléma. Sajnos az Opel Omega nagyon silány alkatrészekből építkezett. Hamar eladta, de egyébként sem tervezte hosszasan megtartani.

Opel Omega MV6

17. Ford Escort

  • Évjárat: 1996
  • Mikor volt nála: 2013-2015
  • Motor: 1.6 benzin
  • Teljesítmény: 90 LE
  • Váltó: 5 sebességes kézi
  • Végsebesség: 190 km/óra
  • Fogyasztás: 10 liter

A 2013-as év eléggé termékeny volt autóvásárlás szempontjából, a Ford Escort volt a hatodik autó. Igásló szerepet szánt neki, a vonóhorog miatt kellett. Sosem gondolta volna, hogy megszereti, pedig így történt. Ezért fordulhatott elő, hogy egész sokáig, két évig is nála maradt. A 90 lovas motornak sportos hangja volt és sportosan is mozgatta az autót. A kormányzása kifejezetten közvetlen volt, jó gumikkal még a szerpentinek is élvezetesek voltak vele, és a fékek is kitűnően lassították. Ékes példája volt annak, hogy az élményautózáshoz igazából nem sok lóerő, hanem inkább alacsony önsúly kell.

Ford Escort

18. Honda Accord 2.2 i-CTDI

  • Évjárat: 2010
  • Mikor volt nála: 2014
  • Motor: 2.2 dízel
  • Teljesítmény: 150 LE
  • Váltó: 5 sebességes automata
  • Végsebesség: 220 km/óra
  • Fogyasztás: 8 liter

Nem rajong a kombikért, de lett még egy kombija. Az Accord korábbi generációja (VII) már bizonyított a családjában néhány évvel azelőtt, remélte, hogy az utód is hasonlóan jó kocsi lesz, főleg a legendásan jó dízelmotorral. Végülis nem volt rossz autó, ám az elődhöz képest rosszabb összeszerelési minőség és zajszigetelés jellemezte, egyértelműen visszalépett a Honda. A beltér kulturáltságával (japán autókhoz mérten) viszont elégedett volt, és kifejezetten tetszett neki az elektromos csomagtérajtó hangtalan működése is.

Honda Accord

19. Volkswagen Golf VI

  • Évjárat: 2009
  • Mikor volt nála: 2015
  • Motor: 1.2 TSI
  • Teljesítmény: 102 LE
  • Váltó: 6 sebességes kézi
  • Végsebesség: 190 km/óra
  • Fogyasztás: 7 liter

Talán valami autócsere keretén belül került hozzá ez a Golf, magától nem jutott volna eszébe megvásárolni. Pedig a kategóriájában tényleg etalonnak számít a kiváló összeszerelési minőségével, komfortos viselkedésével és csendes működésével. Először kicsit félt a gyenge motortól, de mint kiderült, a feltöltésnek hála egészen használható volt és szerencsére a régi szívó 1,6-osok magas fogyasztásával sem rémisztgetett. Ettől függetlenül nem lett a kedvence ez a steril autó, nem is tartotta meg sokáig, talán csak néhány hónapig.

Volkswagen Golf VI

20. Volkswagen Phaeton

  • Évjárat: 2009
  • Mikor volt nála: 2015-2016
  • Motor: 3.0 V6 TDI dízel
  • Teljesítmény: 240 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 235 km/óra
  • Fogyasztás: 10,5 liter

Ismét egy nagyobb autó és ismét egy VW következett. Mindig is érdekelte, milyen lehet a wolfsburgi A8, meg az ember könnyen elcsábul egy néhány éves szép luxuslimuzinnak, miután újkori értékének nagyobb százalékát elvesztette már. A Phaeton sosem volt igazi siker, viszonylagos olcsóságát használtan is az indokolta, hogy a kutyának sem kellett a hetes BMW-k és S Mercik árnyékában. Ezt akkor tudta meg, amikor el akarta adni, ami közel egy évig nem sikerült, akkor is csak komoly árengedmények után. Pedig a nagy tepsi nem volt rossz, harmonikus működését  a csend és a ringatóan kényelmes légrugózás tette teljessé. A motorja viszont kevés volt hozzá, a két tonnát megérezte, és az ülései is lehettek volna kényelmesebbek.

Volkswagen Phaeton

21. Opel Astra TT

  • Évjárat: 2007
  • Mikor volt nála: 2016
  • Motor: 1.8i szívó benzin
  • Teljesítmény: 140 LE
  • Váltó: 5 sebességes kézi
  • Végsebesség: 220 km/óra
  • Fogyasztás: 13 liter

Éppen nyár volt és még sosem volt kabriója, úgyhogy lett egy. Nagyon hamar rá kellett jönnie, hogy a tető nélküli autózás több szempontból sem az ő világa. Leginkább a csavarodó karosszéria zavarta, ami miatt minden nyöszögött odabent, de a nagyobb önsúly miatt szenvedő motort is említhetné. Rosszul ment, miközben borzalmasan sokat fogyasztott, így hamar eladósorba került.

Opel Astra TT

22. Volkswagen Passat VI

  • Évjárat: 2008
  • Mikor volt nála: 2016-2017
  • Motor: 2.0 TSI benzin
  • Teljesítmény: 200 LE
  • Váltó: 6 sebességes automata
  • Végsebesség: 240 km/óra
  • Fogyasztás: 11 liter

Ez a kocsi mindent elkövetett azért, hogy imádja és azért is, hogy utálja egyszerre. Olyan felszereltségekkel kényeztetett, mint a radaros tempomat vagy a teljesen automata parkolási segéd, a 2,0 literes turbós benzinmotorban pedig olyan pofátlan menni akarás volt, amilyet előtte nem látott ekkora méretben. Vígan pörgött fel a leszabályozásig, húzott alul, tolt felül, minden helyzetben és minden sebességnél robbanásra készen állt, amiben a remek tiptronic váltó is partner volt. Csakhogy ez a motor egy igazi katasztrófa volt konstrukciós szempontból, adódtak vele komoly bajok, konkrétan tudja, hogy az előző tulajok, ő és a következő tulajok is összesen több millió forintot locsoltak rá el, hogy működjön. A korai TSI-k nem voltak túl megbízhatóak, bár ez mára szerencsére megváltozott.

Volkswagen Passat VI

A kilencvenes években a BMW az E38-as hetes mellett készített egy másik gyöngyszemet is, az E31-es túrakupét. Kattints a bemutatóért a videóra!