2023. június 27. | 12:56

Ennyire keveset futott autót találni a '90-es évekből ma már nem egyszerű, ezért is annyira különleges ez az öreg Honda Civic.

Már eleve az furcsa, hogy telepi tunerek nem faragták szét az elmúlt 30 évben, és kályhacső sem került alá kipufogó helyett. Az ilyenek miatt egy gyári állapotú 5. generációs Civic már önmagában is kuriózum, de ez a csupán 12 kilométert futott darab talán a legkülönlegesebb.

Főleg azért is, mert abban az időszakban készültek sokak szerint a valaha volt legtartósabb autók. A '80-as és '90-es évek autóiba nyugodtan tekerhetett az ember több százezer kilométert hiba nélkül és meg is tették sokan, így egy keveset futott példány gyakran beindítja a gyűjtőknél a nyálelválasztást.

Hasonlóan kívánatos lehet egyeseknek ez az 1992-es, 5. generációs Honda Civic is a már fent említett futásteljesítménnyel. Viszont ez csak az egyik értékemelő tulajdonsága, van egy másik különlegessége is ennek a darabnak.

Mégpedig az alvázszáma, ami alapján ez volt a legelső ötödik szériás Civic, amely a gyártás elején legördült a kanadai Alliston város melletti Honda gyárban. Hiszen a VIN száma az autónak 0001 végződésű, ez csak még tovább emeli a keveset futott különlegesség értékét.

Technikában egyébként nincs nagy kuriózum se mai, sem akkori szemmel. Egy 1,5 literes, 4 hengeres motor dolgozik benne 102 lóerővel, ami ma már nem sok, de az egész autó csupán 948 kg.

Ez a kombináció pedig egy jó futóművel igazán élvezetes kis hothatch-et csinál a ma már bő 30 éves Hondából. Csak nem ebből, mivel kár lenne tönkretenni ezt az elképesztő autót.

Esélyes, hogy ez már csak egy múzeumi darab lesz, vagy egy gyűjtő büszkesége. Hiszen még csak nem is egy jól felszerelt darabról van szó, mert a klíma és az utasoldali tükör is kimaradt az extralistából.

A jelenlegi tulaj elmondta, hogy az autó futásteljesítménye nem igazán fog változni a közeljövőben, ha rajta múlik. Bár kifejezetten eladni nem tervezi, azonban ha kap egy nagyon jó ajánlatot, akkor azt mindenképpen megfontolja.

Depositphotos