Pályaautózás és márkahűség a maximumon: Így csinálja ezt a Porsche

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2020-11-25, 14:14

A német márka egy nagyon különleges programsorozattal készül már évek óta az elkötelezett rajongóknak és tulajoknak.

Erre a pár napra bárki maga mögött hagyhatja a mindennapokat, persze ha van rá elég pénze. Tizenkilenc nemzetközi helyszín ad otthont a Porsche Experience elnevezésű rendezvénysorozatnak, ami voltaképpen egy többnapos márkabemutató, ahol leendő és jelenlegi Porsche-tulajdonosokat ismertetnek meg közelebbről a legújabb modellekkel, a versenypályával és a német autógyár történelmével.

Porsche versenyautók a boxban

Porsche – Több, mint történelem

A Porschét és a történelmet mégpedig bátran említhetjük egy lapon. Az aranyszínű, piros-fekete csíkkal ellátott agancsos pajzsról, melynek közepén egy Stuttgart (itt a cég központja) felirat és egy ágaskodó paripa található, valószínűleg mindenkinek minden idők egyik legmegbecsültebb autómárkája jut eszébe.

A cég történelme egészen az 1930-as évekig nyúlik vissza, amikor is a német kormány megbízásából Ferdinand Porsche cége elkészítette a legendás Volkswagen (jelentése: népautó) Bogarat. A kormány célja az volt, hogy a közeli jövőben minden német családnak legyen autója, a vidékieknek pedig traktorja. Innen hát az elnevezés; Volkswagen, azaz népautó.

A II. világháborút és sok-sok politikai fordulatot követően a cég később nagy lendülettel kezdte meg a további fejlesztéseket. Az első sikerek után Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche úgy gondolta, itt az ideje az autósportban is jól csengővé tenni a Porsche nevet. Az ezt követő évek rohamos fejlődést hoztak a cég életében, mígnem 1963-ban a Frankfurti Autókiállításon debütált az azóta is talán legismertebb modell, a 911.

Porsche 911 hátulról

911 - Minden egy álommal kezdődött

Az igazi aduászra viszont 11 évet kellett várni, ugyanis 1974-ben látott napvilágot az első sorozatgyártású, turbómotoros 911-es.

A sorokat csak leírva is libabőrös lettem, hiszen innentől beszélünk arról a „kilenctizenegyről”, amit kimondva a benzinvérűek szíve megdobban és azonnal a legendás sportautóra, és semmiképp sem az USA-ban használt segélyhívó telefonszámra asszociálnak.

A Porsche Experience persze nem átallott felsorakoztatni belőlük bőven; hadrendbe állt itt 911 Carrera, Carrera S, 911 Turbo és Turbo S, az ínyencebbeknek a GT szériák, mint a GT2 és GT3 RS, amelyek bizony a maguk 6-700 lóerő körüli teljesítményeivel már határozottan a versenypályán érzik otthonosan magukat. Aki pedig valódi versenyélményért jött, annak a 911 GT3 Cup gépei adagolják majd az adrenalint.

Porsche pályagépek egymás mellett

Út a versenyzővé váláshoz – A Porsche kikövezi neked

A termékpaletta széleskörű felsorakoztatása mellett a résztvevők itt tényleg igazi élményt és oktatást kapnak a pénzükért, kipróbálhatják a nekik szimpatikus modelleket. Ezt senki ne úgy képzelje el, mint amikor bebotorkál az autószalonba, és mehet két kört a szomszéd utcákban, itt más a gyerek fekvése, itt bizony élesben, versenypályán való autózás történik.

Az érdeklődők több program közül választhatnak a márka weboldalán attól függően, milyen élményt szeretnének. Egy „egyszerű” vezetéstechnikai tréningtől elkezdve a teljes versenyfelkészítésig van minden, itt már tényleg a pénztárca és a lelkesedés határozza meg, melyikre esik a választás. Legyen az egy hegyesebb autózás, drift egy finnországi befagyott tavon, vagy valódi verseny. Onnantól kezdve pedig már a Porsche mutatja az utat, lépésről lépésre.

Porsche tesztelése vizes burkolaton

A program tematikus terv szerint halad, a német precizitás persze ebben is megmutatkozik; a vendégek először egy mindenre kiterjedő elméleti oktatást kapnak vezetéstechnikából, ezt követően pedig instruktori felvezetés mellett megkezdik a körözést a versenycsíkon. Ha esetleg eddig nem lett volna izgalmas, akkor innentől tényleg elkezdődik a valódi élmény! Külső szemlélőként is egyből feltűnik, hogy körről körre, napról napra ügyesebbek és bátrabbak a sofőrök. Nem véletlenül. A szakma legjava adja át tudását, minden részleteibe menő vezetéstechnikai és járműfizikai részletekkel, a legelső elindulástól a versenyszimulációig. Hogy a Porsche mennyire ad a hírnevére és a profizmusra, az az instruktori gárdán végigtekintve is jól látszik. Aki követi az autósportokat, sok ismerős arcra bukkanhat, oktat itt Le Mans 24h és DTM dobogós helyezett, ismerősen csengő nevek túraautós és ralis berkekből, a Porsche kupás versenyzőkről már nem is beszélve. Egy biztos, minden egyes résztvevő profi és minőségi oktatást kap az instruktoroktól. A cél: maximumra fejleszteni a vezetői készségeket a legnagyobb szenvedély mellett, hiszen ez a Porsche Experience rendezvénysorozat filozófiája.

A pénz nem boldogít, de vehetsz rajta Porschét, és az már igen

Telnek múlnak a benzinszaggal átitatott órák, az ég alja lassan narancssárgás árnyalatra vált, a nap végére mindenki értékes kilométerekkel a háta mögött vonhatja le a végső következtetést: Megérte? A válasz: igen.

Noha magam is elfogultként tekintek a márkára, de valljuk be, hogy tényleg van ebben az örök klasszikus formában valami mélyen magával ragadó, valami zsigeri szenvedély, ami arra ösztökél már egészen kicsi gyerek korunk óta, hogy igen, egyszer nekem bizisten lesz egy ilyenem.

Hiszen akit egyszer belül mélyen megérintett a Porsche filozófia, itt most azt érezheti: hazaért.

„Körülnéztem, és nem találtam azt a sportautót, amiről álmodtam. Így hát elhatároztam, hogy megépítem magam” – Ferdinand Porsche.

Köszönjük, Ferdinand!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Porsche

Kapcsolódó írások

1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.

További hírek