Abban több ponton is egyetértenek, hogy sem a felújítás előtti, sem a jelenlegi forgalmi rend nem megfelelő.
Egy ideje megy a huzavona a Lánchíd körül. Nem csak a budapestiek és különböző szervezetek között alakult ki vita, de politikai ököllengetés is zajlik felette.
Hiszen a felújításhoz a kormány anno támogatást ígért azzal a feltétellel, hogy az adott határidőn belül kell befejezni a munkálatokat és megnyitni a hidat a forgalomnak. Ez megtörtént, ám nem az a forgalom mehet most rajta, mint előtte.
Hisz korábban a Lánchíd minden közlekedő számára elérhető volt, jelenleg csak a buszok, biciklisek, taxisok és motorosok hajthatnak fel rá, az autósok nem. Bár ennek megvannak a maga előnyei, ezzel együtt főleg az autósok felől a hátrányai is, hiszen így kiesik nekik egy híd a Dunán.
Emiatt a kormány nem hajlandó kifizetni az ígért támogatást a fővárosnak, akik támadják ezt a pénzvisszatartást. Emiatt kissé megállt az egész sztori és jelenleg a főváros lakosaira bízzák egy népszavazás keretein belül, hogy miként működjön tovább a Lánchíd.
A közlekedéshez szorosan és lazábban köthető szervezetek között sincs teljes egyetértés. A Budapesti Közlekedési Központ autómentes Lánchidat szeretne több környezetvédelmi csoporttal együtt, míg sok autós közösség szeretne visszamenni a hídra.
Ennek fényében a Magyar Autóklub szakértői szervezeteket hívott össze az ügyben, hogy tegyenek közösen állásfoglalást az egész helyzetre. A szakértők pedig egészen meglepő végeredményre jutottak.
Szerintük sem a jelenlegi forgalmi rend, sem a felújítás előtti forgalmas állapotok nem lennének célravezetők. Ezért egy új hibrid rendszert kell kialakítani a Lánchídra, amivel egy kicsit mindenki nyer. Közleményükben úgy fogalmaznak:
Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.
Az állásfoglalásban konkrét javaslatokat nem tesznek. Több példát felhoznak a nagyvilágból olyan hidakról, ahol hasonló helyzet alakult ki, majd ezeket is elkaszálják valami miatt.
Tehát a megoldás még várat magára, viszont egy dolgot mégis csak javasoltak. Azt, hogy a forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázatot kell meghirdetni, és ezek alapján mérlegelni.