2023. augusztus 09. | 10:20

Az amerikai férfi nem tudta, hogyan kell kinyitnia a Teslája ajtaját, és ezért a gyártót hibáztatja.

Biztos vagyok benne, hogy az újautó-vásárlóknak csak egészen kis százaléka olvassa el az autójához tartozó használati útmutatót. Pedig már az elején felfedezhetnének egy rakás új és hasznos funkciót.

Úgy még az olyan ostoba balesetek is elkerülhetők lennének, mint amilyen nemrég történt Amerikában. Egy 73 éves férfi beszállt Teslájába, de ekkor szembesült vele, hogy annak 12 voltos akkumulátora tönkre ment.

A Teslákban az ajtónyitás belülről gombbal történik, ezt csak meg kell nyomni és kipattan az ajtó. Mivel az akkumulátor nem működött, ezért az ajtó nem nyílt ki gombnyomásra, és a férfi bent ragadt.

Nem tudta kinyitni az ajtókat, nem tudta leengedni az ablakokat, zárva maradt a kesztyűtartó és a számítógép is halott volt. Elmondása szerint az autó már csak akkor szólt neki, amikor az akkumulátor tönkrement és nem jelzett előre - ez egyébként nem mindig lehetséges, egy 12V-os akkumulátor képes egyik pillanatról a másikra feladni.

A férfi 20 percre maradt autójában a nyári hőségben, végül a nővérét hívta segítségül aki nehezen de kinyitotta kívülről az ajtót. Pedig a megfejtés egészen egyszerű lett volna, csak ismernie kéne az autóját.

A Teslákban az ablakemelő gombok előtt van egy idom, amelyet felhúzva mechanikus úton oldhatjuk az ajtó zárját. Ez minden elektromos nyitással rendelkező autóba kötelező elem, anno a BMW iX50-ben mi is megtaláltuk az ajtó alsó részénél elrejtve.

A gyártóknak mind megvannak ezek a biztonsági opciói az ilyen esetekre, de azzal nem tudnak mit kezdeni, ha az emberek ezeket nem hajlandók megtanulni. Főleg sokan csak nyers használati tárgyként tekintenek autójukra, és fogalmuk sincs azok kezeléséről, így előfordulnak ilyen esetek.

Az Egyesült Államok Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) is ez a tapasztalata, hiszen többektől jött már hasonló panasz Teslákra. Ezekről jellemzően kiderült, hogy kizárólag a tulaj tudatlansága okozta a fennakadást, ahogy jelen helyzetben is.

Az autóban ragadt tulaj azonban nem elégedett, és szerinte a gyártó a hibás az incidensért. Szerinte határozottabban kéne jelezni a biztonsági ajtónyitási funkciót és a 12V-os akkumulátor meghibásodását is hamarabb kéne közölnie az autónak.

Tesla