Olvasónk városi kisautót venne, de előtte a Citroen-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy 2008 környéki Citroen C3 vásárlását tervezem. Az 1,4-es motorral venném, ebből a 8 vagy a 16 szelepest érdemes inkább megvásárolni? Milyen típushibákra kell számítani?

Köszönöm!

Bence"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a C3 ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás inkább a nyolcszelepest ajánlja, elmondása szerint az örök, mint a nyomorúság. Ha van benne víz és olaj, akkor simán képes elmenni a Holdra és vissza.

Van azonban egy típushibája ennek is, mégpedig az, hogy a hengerfej tömítése képes elrohadni az olajkör nyomóágánál, és itt folyhat az olaj a hengerfej és a blokk közt. Erre oda kell figyelni, mert ez egy hüvelyes motor, és ha kimozdul a hüvely, akkor szét kell fűzni a motort a javításhoz.

A 16 szelepes, KFU motorkódos kivitel viszont Tamás szerint csak a bátraknak és a gazdagoknak való. Komoly típushibája, hogy a hengerfejben a vezérműtengely tokja és a tengely is szétkopik az indításkori kenési elégtelenség miatt. Ennek a motornak tehát kifejezetten rosszat tesz a rövidtávú, városi használat. Márpedig ezeket a C3-akat ezzel a motorral jellemzően itt használták.

Ha szétkopott a vezérműtengely tokja, akkor cserélni kell a hengerfejet, a jó állapotú bontott darabok pedig Tamás szerint ritkák, mint a fehér holló. A gépműhelyben való javíttatás költsége pedig vetekszik az autó értékével.

A C3-nak egyébként egy olyan gondja is van, hogy hajlamos a köszöbjeinél rohadni. Ezekre is érdemes odafigyelni, vásárlás előtt mindenképp célszerű szakszervizben átnézetni a kiszemelt példányt.

Citroen