Egyszerűbb lesz nekik a külföldi autók behozatala, vagyis egészen pontosan az azzal kapcsolatos papirozás.
Sokan, akik ezzel foglalkoznak vagy legalább már megpróbálták, tudják, hogy mennyire problémás a külföldi autók behozatala Magyarországra. Vagyis igazából annak papirozása teszi horrorrá, ahogy egyébként sok más autóval kapcsolatos dolgot is Magyarországon.
Különösen kellemetlen volt ez a dolog kereskedőknek, akik nem csak egy-egy, hanem havi több autót is behoznak külföldről. Nekik nyújtana most engedményt az a törvénymódosítási javaslatcsomag a Totalcar anyaga szerint. Egyébként a fiatalok számára közel ingyenes jogosítvány lehetőségét is megszellőztették ebben a javaslatcsomagban.
Amikor a kereskedő behozza az autót, akkor akár több hetes várakozás után jut el egy műszakira, ahol kap egy 180 napig érvényes műszaki adatlapot. Ha ez idő alatt esetleg nem kelt el az autó, akkor vagy újabb műszaki vizsgára megy - ismét hetek alatt - vagy forgalomba helyezi az autót.
Az eddigi rendszerben egy autó forgalomba helyezése során kellett kötni kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást a kereskedőknek is. Ezt az ügyintézés után a biztosító azonnal visszautalta, hiszen a kereskedésben álló autókat azonnal ki is vonják a forgalomból a honosítási eljárás után.
Ezt néhány okmányirodai ügyintéző is tudta, ezért nem mindig kérték a forgalomba helyezés ügymenetéhez a meglévő KGFB-t, de ha mégis, akkor szorult a hurok. Ennek okán gondolhatjuk, hogy ez egy elég felesleges lépés, mi értelme van egyáltalán?
Annyira semmi, hogy a most megjelent törvénymódosító javaslat is elengedné a dolgot.
„44. § (1) Gépjárművet forgalomba helyezni – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel –, a forgalmi engedélybe üzemben tartóval kapcsolatos bejegyzést tenni, ideiglenes forgalomban tartási engedélyt kiadni, azt meghosszabbítani, a gépjármű hatósági jelzését (rendszámtábláját) cserélni, a gépjármű időszakos vizsgálatát elvégezni abban az esetben lehet, ha az e törvény szerinti biztosítási kötelezettségnek eleget tettek.
(2) A gépjármű forgalomba helyezéséhez az e törvény szerinti biztosítási kötelezettség teljesítése nem szükséges, ha a gépjármű forgalomba helyezését gépjármű kereskedelemmel foglalkozó gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó kezdeményezte, és a forgalomba helyezéssel egyidejűleg a gépjármű kereskedelemmel foglalkozó gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó kérte a gépjármű forgalomból történő kivonását is.”
Ez azt jelenti, hogy a kereskedőnek nem kellene KGFB-t fizetnie, ha a forgalomba helyezés után azonnal ki is vonatja a forgalomból az autót. Hiszen amikor a kereskedésben tárolják, akkor ezeknek a járműveknek 99 százalékát ideiglenesen kivonják a forgalomból. Innentől a KGFB-t csak akkor kell megkötnie, ha a vevő megveszi az autót.