András egy tíz év környéki egyterűt vásárolna a családnak, de előtte az Opel-guruhoz fordul tanácsért.
„Tisztelt Alapjárat!
Egy 2014 környéki Opel Zafira Tourer vásárlását tervezzük a családdal. A 136 lóerős, 1.6 CDTI motorra gondoltam, mivel sokszor megyünk vidékre a rokonokhoz, öt fővel. Milyen hibákra kell készülni egy ilyen autónál?
Köszönettel:
András"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Zafira ezen kivitelével kapcsolatban.
Vince azzal kezdte, hogy ennél a B16DTH kódú motornál előfordulhat, hogy indításnál zörög a vezérműlánc. Volt visszahívási akció, ennek keretében a feszítőt cserélték sok esetben, de ez elmondása szerint nem igazán oldja meg a problémát. A vezérlés a motor hátsó oldalán van, így ennek javításához ráadásul le kell venni a váltót is, ami növeli a költségeket.
Olykor az olajpumpával is vannak gondok (ennél a típusnál is fokozottan figyelni kell a motorolaj cseréjének megfelelő intervallumára), valamint az AdBlue-rendszerrel. Néha a NOx-szenzor mondja be az unalmast, ez szintén egy bosszantó hiba tud lenni a Zafira Tourernél.
Ami a hajtáslánc elemeit illeti, fel kell itt is készülni arra, hogy a kuplung cseréje a kettőstömegű lendkerékkel nem olcsó mulatság. Ami pedig az M32-es váltót illeti, ebben el szokott fáradni egy csapágy, amelynek javítása szintén költséges, hiszen le kell szedni a váltót, szétszedni, összerakni és visszatenni a helyére.
Vince ezek ellenére azt mondta, hogy lehet jó választás ez a típus, de vásárlás előtt mindeképp célszerű átvizsgáltatni. Ha pedig az eggyel korábbi Opel Zafira érdekel, arról ebben a cikkben olvashatsz.