Olvasónk egy nem túl öreg Peugeot SUV-t venne, de elbizonytalanodott néhány dologban. Szakértőnk segít neki.
„Sziasztok!
2017 környéki, 1,5-ös vagy 1,6-os dízel Peugeot 5008-asban gondolkodom (120-131 lovas) a család férőhely szükséglete miatt. Érdeklődnék, hogy mennyire problémásak ezek az autók, mire kell odafigyelni, illetve szabad-e ezekből automata váltósat venni? Illetve melyik a legjobb dízel ezekhez a kocsikhoz? (gondolom a 2,0 literes lenne, de az ritka, mint a fehér holló...)
Köszönöm, Gergő"
Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Peugeot 5008 ezen kivitelével kapcsolatban.
Tamás inkább az 1,6-os BlueHDI-t választaná az 1,5-ös ellenében. Az 1,6-os 8 szelepes, AdBlue és Eolys adalékkal. Az 1,5-ös működéséhez csak AdBlue szükséges, de ez egy 16 szelepes motor.
A kisebbiknél gyakoriak a vezérműlánc problémái, amit a gyártó utólag javított is, egy szélesebb láncot és módosított vezérműtengelyt szereltek be. Az 1,6-os esetében pedig olykor hajlamos folyni a motorolaj a vezérműtengely házánál, de ez egy könnyen javítható probléma.
Mindkét verzióra jellemző viszont, hogy az AdBlue tartály problémákat okoz, mint a legtöbb ilyen Euro 6-os motor esetében. Ami az automata váltót illeti, Tamás szerint nyugodtan meg lehet venni, a 6 és a 8 sebességes is egy jól sikerült konstrukció. 60-100 ezer kilométer környékén kell bennük olajat cserélni, és akkor örök darabok.
Ha érdekel, mit kell tudni az 5008 SUV elődjéről, az 5008-as egyterűről, akkor ezt a cikket is érdemes elolvasnod.