2023. szeptember 26. | 19:58

Ebben az évben a Német Autóklub a 205/60 R16 H és a 225/45 R17 H méretű téli abroncsokat tesztelte.

Következő

Bár a téli hónapok az utóbbi időben egyre enyhébbek Magyarországon is, azért még tartogathat meglepetéseket ez az időszak. De úgy is alakulhat az életünk, hogy északabbra vagy magasabb hegyeken lesz dolgunk, így pedig szükség lehet egy megfelelő téli gumi garnitúrára.

Inkább azoknak célszerű mindenképp téli, azaz évszaknak megfelelő gumit venni, akik évente legalább 15-20 ezer kilométert autóznak, mert ilyenkor már annyival hamarabb elkopik a négy évszakos gumi, hogy nem éri meg az választani. Ráadásul aki a sportosabb vezetési stílust részesíti előnyben és 200 lóerő vagy afeletti teljesítményű autója van, azoknak is inkább az évszaknak megfelelő, tehát télen téli, nyáron nyári abroncsot szokták javasolni a szakértők.

Hogy megkönnyítsék az átlagember számára a döntést, ezért a Német Autóklub (ADAC) 32 különböző abroncsot vett górcső alá. Ennek keretein belül pedig tesztelik a gumikat száraz, nedves, jeges és havas útviszonyok közt is, illetve figyelik külön-külön a vezetési biztonságot és a környezetvédelmi szempontokat is.

A gumikat azonos körülmények közt, azonos metodika alapján tesztelik, így a végeredmények könnyen összehasonlíthatók lesznek. Az így kialakult erősorrend pedig adhat egyfajta iránymutatást azoknak, akik egyyelőre bizonytalanok azt illetően, hogy melyik márka téli gumiját válasszák. Persze itt az ár tényezője is komoly szerepet játszik, így ezt is figyelembe kell venni.

Idén két méretben teszteltek, az egyik egy kisebb méretű hobbiterepjáróra való 205/60 R16-os, míg a másik a kompakt kategóriában népszerű 225/45 R17-es méret. Lássuk tehát, hogy melyik gumi hogyan teljesített az ADAC tesztjén! Az eredmények a következő oldalakon tekinthetők meg.

Következő
Depositphotos