2023. augusztus 13. | 16:05

Olvasónk sokat autópályázik, ezért egy dízel Mercit vásárolna. Előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Alapjárat!

Egy W204-es C250 dízeld szeretnék venni, sokat utazom pályán. Milyen típushibákra kell felkészülni, érdemes még ennyi idősen ilyet venni? Azt hallottam, hogy ez sokkal jobb az előző Mercedes C-osztálynál. Nem rozsdásodnak ezek?

Köszönöm:

Balázs"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Németh Ádámot, aki Mercedes modellek szervizelésével foglalkozik. El is mondta a legfőbb tudnivalókat a W204-es Mercedes C-osztállyal kapcsolatban.

Ádám alapvetően jó véleménnyel van erről a szériáról, motorikusan viszonylag megbízhatónak mondható. Az időszakos karbantartás intervallumát 25 ezerről 12 500-ra csökkentené, ha ilyen időközönként foglalkoztak ezzel az autóval, akkor kimegy a világból.

Persze itt is van néhány típushiba, ennél a dízel C-osztálynál például az olajszűrő házánál fordulhat elő olajfolyás a kelleténél gyakrabban. A másik probléma, hogy a gázolajszűrő házánál szivároghat a hűtőfolyadék.

Az OM651-es motoroknál bakelitházas a vízpumpa, amely képes szivárogni egy idő után. Az első szériás példányoknál pedig adódhatnak gondok az injektorokkal is. Szintén oda kell figyleni arra, hogy a vezérműlánc feszítőpatronja fellazulhat.

Ami a futóművet illeti, Ádám szerint eléggé strapabíró, kicsit talán túltervezett is. Ami itt elő szokott olykor fordulni, az a hátsó rugó eltörése. Rozsda tekintetében pedig arra kell figyelni, hogy a hátsó híd összeillesztéseinél ne legyen gond, mert itt hajlamos a rohadásra.

Elektronikai szempontból is visznylag stabil a rendszer, nem nagyon szoktak ilyen jellegű gondok lenni, persze különböző szenzorhibák itt is megjelenhetnek, mint bármely más modellnél.

Mercedes