Gondoskodj autód motorjáról: Green Engine motortisztítás - Interjú

Közzétéve:
2018-12-13, 13:33

A koksz sok autós ellensége. A Green Engine motortisztítással orvosolhatod, de akár meg is előzheted a kellemetlen tüneteket. Interjú a HHO gázos motortisztító eljárás első magyarországi képviselőivel, Tamással és Dániellel.

Honnan jött az ötlet? Hol találkoztatok először a HHO motortisztítással?

Hosszantartó Angliai tartózkodásom alatt a környezettudatosság kapcsán elég sokat bújtam az internetet, de csak 2015 decemberében találkoztam először ezzel a fajta HHO motortisztítással. Egyik decemberi hazaindulásom előtt felvettem a kapcsolatot egy úriemberrel, aki hobbi szinten foglalkozott a technológiával, majd januárban az ő segítségével kezdtem el kint üzemeltetni egy HHO motortisztító gépet. 2017 szeptemberében hoztam haza az első berendezést és Dani kollégám elkezdte használni belső motortisztításra. Az első hónapokban a cél a piackutatás volt, valamint az, hogy megismertessük az emberekkel ezt a fajta HHO-s eljárást. Jók voltak a visszajelzések az első hónapokban, így eldöntöttük, hogy Magyarországon mindenki számára elérhetővé tesszük a HHO tisztítást. Itthon eladni valamit a környezettudatosság jegyében körülményesebb, Nyugaton viszont tódulnak az emberek, ha látják, hogy valami egy kicsit is óvja a környezetet. Ennek ellenére mi belevágtunk, és visszatekintve szerintem jól döntöttünk.

Meddig vezethető vissza ez a fajta HHO gázos motortisztítás?

Maga a gáz feltalálása Yule Brown, egy bolgár professzor nevéhez fűződik, aki Amerikában tevékenykedett a '80-as, '90-es években. A hidrogén hajtású autóknál kezdték el használni a gázt, de akkor még nem tudott teret hódítani. 2014-ben egy amerikai cég, a Terraclean mutatta be a berendezés prototípusát, ami azóta sokat fejlődött. Az egyik leghíresebb autó adás-vétellel, felújítással foglalkozó angol műsorban, a Wheeler Dealers-ben tűnt fel először 2015 környékén, azóta a technológia már számos országban elterjedt.

Miért jó ez a fajta motortisztító technológia? Van-e ehhez hasonló?

Lényegében más, ehhez hasonló technológia a jelenlegi piacon nem létezik. Azért jó, mert a HHO tisztítás esetében nem kell egyáltalán megbontani a motort. Nálunk, a Green Engine-nél mindössze kb. 1 órát vesz igénybe az egész folyamat, nem kell még egy napra sem leállítanod hozzánk az autót.

Hogy kell elképzelni, mi történik a Green Engine-nél egy-egy tisztítás alatt?

Nos, első körben HHO gázt állítunk elő elektrolízissel és ezt a gázt juttatjuk be a motorba  a levegő rendszer valamelyik pontján. Az elárás alatt a motor többnyire alapjáraton üzemel, változó időközönként gázadással emeljük a fordulatot a tisztítás hatékonysága érdekében.Köbcentinként az időintervallum változik. A gázadások alkalmával a kipufogórendszeren keresztül távoznak a szennyeződések, az eljárás mindent hatékonyan tisztít az EGR-szeleptől a katalizátorig. Miért jó a gáz halmazállapot? Mert mindenhova el tud jutni és a szénmolekulákkal reakcióba lépve megbontja azokat. Apróbb robbanásokat kell elképzelni, mint mikor a csillagszórót meggyújtod és az elkezd szikrázni.

Sokan aggódnak amiatt, hogy mi lesz, ha egy nagyobb darab leesik és komolyt kárt csinál? Nem fog, hiszen a szennyeződés rétegképződéssel rakódik le, a gáz először a külső, puhább réteget bontja meg és szépen halad befelé az egyre keményebb irányába, apránként munkálkodva. Maga a gáz nem lép reakcióba  sem az alumíniummal, sem más motor alkatrésszel, nem károsítja szerkezeti felépítésüket az égés során.

Miért tesz jót az autónak a Green Engine-féle motortisztítás?

Azt le kell szögeznem, hogy nincs két egyforma autó, máshol vannak sarkalatos pontok, ahol komolyabb problémákat tud okozni a lerakódás, de általánosságban az EGR-szelep minden autó esetében bajos dolog. Mindegy tehát, hogy benzines vagy dízel autóról van szó, a hidegindítás tökéletesebb lesz, az alapjárat ingadozást is orvosolja. Alsóbb tartományban dinamikusabb lesz az autó, fogyasztás csökkenés is várható. Gondolj csak bele, ha minden 100 kilométeren 3 decit nyerünk, akkor hosszú távon igazán megéri dolog. Azonban a legfontosabb a károsanyag kibocsájtás minimálisra csökkenése az eljárás során. Sokszor volt olyan ügyfelünk, aki már csak találgatni tudott az alapjárat-probléma miatt, vagy hogy alacsony fordulaton rángatott a kocsi. Mindent kicserélt, amit lehetett, mégis világított a check engine lámpa, és nem oldódott meg a probléma. Eljött hozzánk, elvégeztük a tisztítást és a HHO eljárás megszüntette a problémákat.

Milyen autók járnak hozzátok? Milyen alkalmanként javasoljátok az eljárást megismételni?

Eleinte 10-20 év közötti autók jöttek hozzánk és az sem volt jellemző, hogy családosok fordultak meg nálunk. Most már az autók életkora 10-13-ra csökkent, egyre többen jönnek olyanok, akik napi szinten használják az autóikat. Volt már nálunk Porsche Panamera, Audi S6, BMW X6, új Alfa Romeo Giulia, de például nagyon sok Citroen, Volkswagen konszernes autók, Toyoták és egyre több olasz autó fordul meg nálunk. Főleg középkategóriás gépjárművek közül érkeznek hozzánk, így elmondhatom, hogy egyre több embert elérünk, akik nem csak azért hozzák el autóikat, mert muszáj, hanem azért, hogy megelőzzék a problémákat. Fontos a prevenció, hiszen a kezelések rendszeresítésével meg lehet hosszabbítani az autók különböző alkatrészeinek élettartamát.

Nyilván csak akkor működhet megfelelően a HHO-s motortisztítás, ha az autó motorjában nincs szerkezeti hiba. Volt már arra példa, hogy hengerfejes autót hoztak hozzánk, de a kezelés azon nem fog segíteni. Pozitív példa viszont, hogy járt már nálunk egy 1970-es évjáratú traktor, vagy épp egy 30 éves angol klasszikus Austin cabrio is, mindkét tulaj elégedetten távozott.

Számos tényező befolyásolja a lerakódások mértékét, ilyen például a vezetési stílus, a HHO-s motortisztítást mégis 20-30 000 kilométerenként javasoljuk. Ha kizárólag városban használja valaki az autóját, akkor sűrűbben, akár olajcserénként, évente. Ha valaki sokat autópályázik, annak kitolódnak ezek az időintervallumok. Maga a tisztítás nem befolyásolja a modern autók regenerációs folyamatát, ami többnyire a katalizátort, részecskeszűrőt érinti. A DPF-es (dízel részecskeszűrő) tulajdonosoknak azért szoktam javasolni, hogy a kezelés után, ha tehetik, a vezetés szabályainak betartásával magasabb fordulaton tegyen meg néhány kilométert, ha a járműnek regenárálásra van szüksége, akkor ezt meg tudja tenni. Ha szükséges mi is elő tudjuk idézni a kényszerített regenerálási folyamatot a HHO motortisztítás során.

Hol van lehetőség a Green Engine-féle motortisztításra? Hol, milyen platformokon találnak meg titeket az érdeklődők?

A budaörsi telephelyünkkel együtt jelenleg 7 helyen találhatnak meg minket az országban: Szombathely, Debrecen, Nyíregyháza, Solt, Dombóvár, Békéscsaba, Győr - hamarosan más városokból is csatlakoznak hozzánk. Partnereink mobil szolgáltatást is vállalnak, keressék őket bátran. Az összes várost figyelembe véve jók a visszajelzések, igyekszünk kimagasló szolgáltatást nyújtani ügyfeleinknek ami eddig szerintem sikerült. A weboldalunkon minden hasznos információt megtalálnak az érdeklődők: videókat, képeket, véleményeket, hasznos információkat, gyakori kérdéseket, valamint tájékozódhatnak árainkról is.

Green Engine elérhetőségek:

Bármilyen kérdés esetén rendelkezésére állunk bárkinek a fent említett elérhetőségek bármelyikén! Tegyünk együtt környezetünkért, éleszd újra motorodat!

Kapcsolódó írások

Egy lehetséges alternatíva közösségi közlekedésre – GreenGo
2018. november 02.
Lassan egy hónapja indult Budapesten a GreenGo közösségi villanyautó megosztó szolgáltatása, ami Magyarországon a maga nemében az első ilyen
Nyaralás helyett kormánymű felújítás - egy igazán peches nyár története
2017. október 30.
Avagy ha elromlott az autód szervója, még nem biztos, hogy annyira rossz a helyzet, hogy ezzel oda is lesz a régóta betervezett balatoni nyaralásod
2018. június 10.
Veled is előfordult már, hogy megláttál valakit egy autóban, és szívesen megismerkedtél volna vele? Ebben nyújt segítséget a nextmeet app!
Rémálom a kanyarokban
2018. december 07.
Avagy mit tehetsz, ha megkotlott a kormányműved.