2022. április 23. | 11:17

Marci szerint nagyon meg kell gondolni, hogy az ember kiadjon-e néhány millió forintot egy keménytetős kabrióra, ha abban kerregő dízelmotor van. 2022 már nagyon nem erről szól. Mi a megoldás? Hát egy sárban csapatós Golf TDI.

„Kedves Marci!

Autóvásárlás és egyben nagy dilemma előtt állok, jelenleg egy Golf IV GTI-t vezetek, azonban mindig is vágytam egy kabrióra. A kiszemelt egy Volkswagen EOS 2.0 PD vagy CR TDI motorral. A történet itt még egyszerű, tudom mit akarok, beleférek a keretbe is, és itt jön egy de, mert az sajnos mindig van.

Ugyan keménytetős ez a típus, így lehetne télen/nyáron használni, munkába járáshoz sem lenne rossz, hiszen 50 kilométer a munkahelyem és az otthonom közti távolság, mivel kerülnöm kell. Van egy földút a lakhelyem és a munkahelyem között, ami nem több mint 7 kilométer, de oda valami összkerekes közlekedőedény kellene, mivel az út sem a legjobb és sár is akad eső után, nyáron még eljárok motorral, de az nem mindig praktikus.

Kinéztem magamnak egy Golf III-at Syncro-hajtással aminek el kell mennie ezen az úton is, viszont ez is egy ősrégi 1.9 TDI, ami ugyan bírja ezt a rövidebb távot is, fenntartása sem tartozik a drága autók közé, de egy benzines autó után nem tudom, kell-e nekem a két dízel. Itt kérem a segítséged, szerinted megfelelően gondolkodom-e, miközben kiutálják a dízeleket, én meg kapásból vennék kettőt is. Vagy más irányba kellene mennem?”

Volkswagen EOS
A kép illusztráció (Forrás: Volkswagen)

Kedves Dávid!

Manapság már nem vennék dízelt semmiből, de a szükség törvényt bonthat és a kinézett típusok/motorok szerencsére pont a jobbak közé tartoznak.

A Golf 3 Syncro 1.9 TDI remek választás a sárban repeszteni, hiszen ez a motor valódi ikon a megbízható technikák örök ranglistáján. Nem gondolnám, hogy a 25 éves szerkezetet különösebben izgatja majd az EU környezetvédelmi szigorítása, és a jövőbeli vásárlók sem fogják negatívan értékelni dízelségét, hiszen aki ilyet keres, az tudja, mit akar. A két dízel közül ez utóbbit sokkal inkább választanám, mint az EOS-t, mert poén, egy jobb állapotú példány lassan youngtimer és az árán sem lehet nagyot bukni.

A Volkswagen EOS-szal már más a helyzet. A 2.0 CR TDI szintén remek konstrukció és sosem volt velük problémánk, bár ezek közt is akad még olyan, amelyben cserélni kell az olajpumpát hajtó hatszögtengelyt. A helyzet viszont az, hogy kabrió kivitel esetében a dízelmotor tizedeli a vásárlókat, mert valahogy az elegáns kabriózás nem illik össze a dízeles kerregéssel és égett gázolajszaggal. Én biztos, hogy az EOS helyett keresnék valami jobb megoldást, mondjuk egy V6-os Audi A4 Cabriót, aminek a vászontetejétől sem kell félned, mert ez már nem az a kategória, amivel kihívás lenne elviselni a 10 fokos hazai telet. A típusról megnézheted Berci videóját:

Összességében a dízel EOS szerintem túl drága megkockáztatni egy esetleges későbbi kitiltást a nagyvárosokból, mert akkor azonnal eladhatatlanná fog válni. Eközben a Golf 3 1.9 TDI csak közömbösen ketyeg majd a porban és közel sem bukhatsz vele akkorát, hiszen eleve néhány százezer forintba kerül, nem pedig milliókba.

Üdv:

Marci