péntek - 2024. május 10.
21 °C
időjárástiszta égbolt
95 616 Ft
100 669 Ft
D 607 Ft

Imi a vesztébe rohan, amikor benzines Kiába akar ülni 400 ezret futott Zafirájából? Megmentjük!

Van, aki nem hangulati alapon cserél autót és akár 400 ezer kilométeres koráig kitart egy Opel mellett. Imi most váltana, nagyon nézegeti a szupermegbízhatónak mondott koreai szívó benzineseket, de Marci tudja, mekkora szívás fél évig bontott motorra várni.

„Kedves Marci!

A neten böngészve akadtam a leveleidre, amelyekben autókereskedő ismereteidre támaszkodva igyekszel tanácsokat adni a használtautó-vásárlás útvesztőiben „bolyongóknak”. Több írásodat olvasva szeretném a segítségedet kérni én is. Egy 6 éve használt és nagyon megkedvelt Opel Zafira B utódját keresem. Az 1,8-as motorral szerelt, nem túl modern külsejű, de megbízható társra leltem a Zafirában, de a 395 000 km-nél is hibátlanul dolgozó technika külsején már látszik a kor, igényli a törődést két évente.

Közben a kirepülő család miatt az esetek nagy részében a „túlméretes” technika utódján kezdtem „dolgozni”. Olyan autót szeretnék, amely egy mérettel kisebb kivitelben is tudná nyújtani az egyterűek kényelmét és a Zafira megbízhatóságát. Hasonló ki- és beszállási komfort, tágas belső tér, stb. Én leragadtam az 1,6-os Kia Vengánál, de szívesen várom javaslataidat egy egyterű, benzines utánpótlására. 2014-15-ös évjáratban gondolkodom, körülbelül 3 500 000 forintig.

Köszönettel: Imi”

Kedves Imi!

Örömmel hallom, hogy ilyen sok kilométerrel is hiba nélkül üzemel az Opel, ez csak a legkomolyabb karbantartás és odafigyelés mellett lehetséges. A karosszéria fáradása nem a te hibád, ennyi használat után már természetes, hogy néhány pontján elkezd rozsdásodni. A váltás jogos, az autó többszörösen is túlteljesítette a gyár által tervezett igénybevételt.

A Kia Vengát elengedném. Mi egyre kevesebb benzines Kia és Hyundai modellt vásárolunk az egyre gyakoribb motorproblémák miatt. A felhasználók többsége ugyan szereti őket és sosem mondanának rosszat az általuk használt/választott autókról, mert ezzel saját magukat hoznák kellemetlen helyzetbe és ezt senki sem akarja. Az igazság viszont az, hogy gyakran egy időzített bombán ülnek.

A manapság slágernek számító négyhengeres, 1,4-es és 1,6-os, benzinmotoros Kiák tulajdonosai először az ősszel érkező kora esti szürkületben, a piros lámpánál állva hallucinálnak pislákoló olajnyomás-lámpát a műszerfal közepén, ami a legkisebb gázadásra azonnal eltűnik, ezért nem is tulajdonítanak neki komoly jelentőséget. Hetek, esetleg napok kérdése, hogy a probléma eszkalálódjon, az olajnyomás végleg elszökjön és a visszajelző égve maradjon. A motorhibát csak a legvastagabb szervizajánlatok tudják majd orvosolni, amelyek gyakran komplett motorcseréről szólnak, ráadásul a legtöbb bontó nemlétező cseremotorokat hirdet és listát vezet a várakozókról. Ez tapasztalat, mi is álltunk már sorba motorért legalább hat alkalommal.

A tökéletes állapotú Kiák és Hyundaiok gazdáinak, akik a fentieken meglepődnek azt üzenem, hogy a dolgok úgy romlanak el, hogy előtte jók. Egy átlagos Opel-motor 120 000 Ft-ba kerül a bontókban, ezzel szemben a Kiamotor-árak 400 000 Ft körül vagy inkább a felett mozognak. A hiba nem törvényszerű, de saját keserű tapasztalataink okán inkább már elkerüljük ezeket az autókat. A hozzáértők szerint gyakori és jó minőségű olajcserével a hiba megelőzhető, de ez sajnos általában elmarad (tisztelet a kivételnek), a vásárlók ugyanis azért vettek olcsón fenntartható autót, hogy olcsón tartsák fenn és ne költsenek rá túl gyakran, túl sokat.

A helyedben márkánál és a 3 500 000 forintból a lehető legfiatalabb és legkevesebbet futott benzines Opel Meriva B-t választanám a legmagasabb felszereltséggel. A motor szerintem mindegy, lehet gyengébb szívó, vagy erősebb turbó is, amennyiben szükséges a nagyobb teljesítmény. A benzinmotorok tartósak és olcsón fenntarthatók, a turbós benzinesekkel pedig nincsenek negatív tapasztalataink és az általam megkérdezett, a használt autókat a helyszínen állapotfelmérő cég képviselője is elismerően biccentett megkeresésemre, nem szoktak problémás példányokkal találkozni.

Az Opelek, a H Astra fiaskója óta óriási fejlődésen mentek keresztül anyaghasználat és dizájn terén is. Ha elégedett voltál a B Zafirával ennyi éven keresztül, szerintem a kisebb méretű B Meriva egy kényelmes és racionális előrelépés lesz, amit boldogan használtok majd.

Sok sikert az autóvásárláshoz, és csak így tovább a karbantartásokkal!

Marci