Olvasónk egy dízel Astra vásárlásán gondolkodik, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.
„Kedves Alapjárat!
Opel Astra J sedan 2016 1.6 CDTI vásárlásán gondolkodom. Tudnátok mondani néhány infót? Mik a típushibák, mire kell figyelni, milyen ez az évjárat? A másik, amivel szimpatizálok az Astra K, de erről több rosszat olvastam.
Köszönöm a választ
Fanni"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Opel Astra J ezen kivitelével kapcsolatban.
Korábban már írtunk a J Astráról, ám akkor egy másik dízelmotorja volt a fókuszban. Vince ennél a B16DTL/H motornál gyakori hibaként említette az idő előtti lánccsörgést, valamint a befecskendezők hibáját. Az izzítógyertyák is szoktak rakoncátlankodni. Előfordulhatnak hibák a DPF-fel és a NOx-szenzorral is, valamint az AdBlue-rendszer is tud hibakódot produkálni.
Képes elrepedni a kipufogócsonk és a kiegyenlítő tartály, továbbá moroghat a klímakompresszor. Az M32-es váltó esetében itt is fennál a csapágyhiba lehetősége, a 100-150 ezer kilométernél esedékes lánc- és kuplungcsere a kettőstömegű lendkerékkel pedig eléggé költséges mutatvány.
A beltérben a műszerfal gombjairól lekopnak a piktogramok, de az ülésfűtés sem kifejezetten stabil. A kuplungpedál képes oldalirányban lógni, a kézifékködél bowdenháza pedig eltörni.
A fékeknél fellépő probléma, hogy a hátsó nyereg gyakorta szorulhat, a futóműben pedig az első lengőkar hátsó szilnetje nem hosszú életű, főleg a magyar úthálózaton. A K Asráról pedig ebben a cikkben írtunk.