Olvasónk egy dízel Astra vásárlásán gondolkodik, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Opel Astra J sedan 2016 1.6 CDTI vásárlásán gondolkodom. Tudnátok mondani néhány infót? Mik a típushibák, mire kell figyelni, milyen ez az évjárat? A másik, amivel szimpatizálok az Astra K, de erről több rosszat olvastam.

Köszönöm a választ

Fanni"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Opel Astra J ezen kivitelével kapcsolatban.

Korábban már írtunk a J Astráról, ám akkor egy másik dízelmotorja volt a fókuszban. Vince ennél a B16DTL/H motornál gyakori hibaként említette az idő előtti lánccsörgést, valamint a befecskendezők hibáját. Az izzítógyertyák is szoktak rakoncátlankodni. Előfordulhatnak hibák a DPF-fel és a NOx-szenzorral is, valamint az AdBlue-rendszer is tud hibakódot produkálni.

Képes elrepedni a kipufogócsonk és a kiegyenlítő tartály, továbbá moroghat a klímakompresszor. Az M32-es váltó esetében itt is fennál a csapágyhiba lehetősége, a 100-150 ezer kilométernél esedékes lánc- és kuplungcsere a kettőstömegű lendkerékkel pedig eléggé költséges mutatvány.

A beltérben a műszerfal gombjairól lekopnak a piktogramok, de az ülésfűtés sem kifejezetten stabil. A kuplungpedál képes oldalirányban lógni, a kézifékködél bowdenháza pedig eltörni.

A fékeknél fellépő probléma, hogy a hátsó nyereg gyakorta szorulhat, a futóműben pedig az első lengőkar hátsó szilnetje nem hosszú életű, főleg a magyar úthálózaton. A K Asráról pedig ebben a cikkben írtunk.

Depositphotos