Itt a 2019-es nyárigumi-kisokos

Közzétéve:
2019-03-06, 06:00

Az ADAC idén is tesztelt egy rakás nyárigumit, íme az eredmények

Lassacskán beköszönt a tavasz, így ideje megnézni, milyen kínálatból érdemes válogatni a téligumik cseréjekor egy esetleges új nyárigumi-garnitúra megvásárlásakor. Az ADAC tesztjein évről évre bizonyítanak neves és kevésbé ismert gyártók termékei, minden évben igyekeznek olyan típusokat összeválogatni a teszthez, hogy a minőség, az ár-érték arány és a biztonság is megfelelő egyensúlyban legyen. Ebben az évben többek közt a kompaktok és a kisautók szegmensében gyakori 185/65 R15-ös méretű gumikat teszteltek, melyek a teljesség igényel nélkül a Dacia Logan, a Fiat Panda, a Hyundai i30, a Mercedes A-osztály vagy a Volkswagen Polo modellekre is felszerelhetők.

Volkswagen Polo nyárigumi teszten
Az egyik tesztalany egy Volkswagen Polo volt

A teszt oly módon zajlik, hogy először minden kiválasztott gumiabroncs adatait rendszerezik, ezután az azonosítás megkönnyítésének érdekében sorszámokkal látják el őket. Minden típusból több szett gumit vesznek különböző beszállítóktól, így a minőségingadozásra is igyekeznek fényt deríteni. Miután mindegyik abroncsot bekoptatták párszáz kilométer használattal, elkezdődnek a tesztek.

A száraz útburkolatos vizsgálatokat a Bridgestone olaszországi pályáján, míg a nedves felületű próbákat a Continental németországi bázisán hajtják végre. A különböző sebességről történő féktesztek mellett kanyarokban és vízen felúszva is kipróbálják a gumikat, emellett hosszú távú kopástesztet is végeznek. A gördülési zajt mérésekkel és szubjektív véleményekkel egyaránt rangsorolják.

Nyárigumik rangosra táblázatban
185/65 R15-ös nyárigumik rangsora 210 km/óráig tesztelve (a kisebb érték számít jobbnak)

A száraz teszteken két abroncs nyújtott kiemelkedő teljesítményt, az egyik a Bridgestone Turanza T005, a másik pedig a Firestone Roadhawk volt. A Michelin Crossclimate+ például közepesen teljesített, a sokak által kedvelt Linglong gumi pedig eléggé leszerepelt.

A nedves útburkolati vizsgálatokon megint a Bridgestone volt az ász, de a Vredestein, a Michelin és a Continental termékei is bizonyították jó képességeiket. A zajteszteken viszont a Bridgestone volt az egyik leghangosabb a Goodyear és a Firestone mellett, míg a legcsendesebb a Giti abroncsa volt. A kopásteszten a Michelin volt a befutó, míg a Linglong ezen a téren sem nyújtott bíztató teljesítményt.

A német autóklub tesztjei minden évben jó alapot adnak tehát a gumiválasztáshoz, ám azt mindenkinek szem előtt kell tartani, hogy ezekben a tesztekben egy jó adag szubjektív vélemény is szerepet játszik. Mindenki válogasson tehát kedvére, és kellően körültekintően vásároljon nyári szettet magának.

Forrás:

Kapcsolódó írások

autobild gumiteszt
2019. március 09.
50-féle abroncsot teszteltek a német AutoBild munkatársai
2018. szeptember 24.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumiabroncs gyártó, a Kleber két legújabb, nyári gumiját tesztelhettem a Michelin franciaországi tesztpályáján. Ha az ár-érték arány számodra fontos szempont, akkor vess egy pillantást a Dynaxer termékcsaládra!
autógumi
2019. január 20.
3,1 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártói képvisletek
Téli gumi: szükségesek?
2016. november 22.
„Közeleg a tél.”