2023. május 10. | 10:14

Fizetőssé teszik annak érdekében, hogy visszanyerje eredeti funkcióját.

Még 2017-ben a 4-es metróhoz kapcsolódó beruházások sorában épült több termetes P+R parkoló a XI. kerületben. Az egyik az Őrmező P1, P2 a másik az Etele téri P1, P2.

Ezekre a főváros EU-s támogatást kapott, aminek feltétele volt, hogy ingyenesen kell üzemeltetni. Ez a parkolók elkészültétől számított öt évig kellett így legyen, ez 2022 novemberében lejárt.

Ilyen helyeken sokszor probléma, hogy a parkoló elveszíti P+R jellegét. Hiszen a sokan elkezdik állandó parkolóként használni, így annak nem jut hely, aki eredeti rendeltetése szerint alkalmazná (reggel ingázva leparkol, délután távozik).

Ennek vetnek most véget azzal, hogy ingyenesről fizetőssé változtatják. Ehhez viszont egy egészen kedvezményes díjszabási rendszert alakítottak ki.

Mindössze egy BKK jegy árába, tehát 350 forintba kerül az alkalmi napi jegy, amely reggel 6 és este 22 óra között érvényes. Ez egészen kedvezményes ár ahhoz képest, hogy a fővárosban helyenként már a 600 ft/óra sem meglepő.

Az este 10 és reggel 6 óra közötti idősávban a díjazás megváltozik. Olyankor óránként 105 forintot kell majd fizetnünk a parkolásért, ami még mindig egészen méltányos összeg.

A vezetés abban bízik, hogy ezek után a parkolót már nem fogják állandó autósok elfoglalni és mindenkinek lesz benne hely. Főleg annak, aki tényleg azért használja majd, hogy a tömegközlekedési eszközökkel folytassa az útját.

A rendszert egyébként nem csak ebben a két parkolóban, de több másik P+R parkolóban (Köki Terminál P+R; Kőbánya-Kispest P+R, Hűvösvölgy P1 P+R; Örs vezért tere P+R; Pillangó utca P+R; Újpest-Városkapu P+R) is bevezetik. A rendszer várható indulása július elsején lesz.

Budapest Közút