2022. november 06. | 08:06

Olvasónk Volvo V60-at venne dízelmotorral, mert elég sokat autózik, főleg autópályán. Mi lehet a buktató?

„Kedves Alapjárat!

Használtautó-vásárlás előtt állok. A kiszemeltem egy 2016-os, 190 lovas Volvo V60 2.0 dízel, 125 ezer km-rel. Sokat járok autópályán, évi 25-30 ezer km-t autózom. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire ajánlanátok ezt a típust, vannak-e durva típushibák, kell-e valamitől tartani, ha ezt választanám. Köszönöm szépen!

Üdv: Máté"

A kép illusztráció (Forrás: Volvo)

Kedves Máté!

A Volvo márka rengeteg változáson ment keresztül az elmúlt két évtizedben, ennek voltak jó és rossz hozadékai is. Először a Forddal való együttműködés határozta meg a modelleket, főleg motorizáltság terén. A skandináv dizájnt próbálták megőrizni, mint védjegyet.

Ennek a kettősségnek lettek olyan következményei, hogy amíg árazásban és szolgáltatások terén a kocsikat a többi prémium gyártó termékeihez pozicionálták, a műszaki tartalom és a minőség nem mindig tudott ezzel lépést tartani. Ennek egyik ékes példája az utastér.

Míg az egyes modellek ülései egyértelműen a kategória legjobbjai ergonómia szempontjából, addig a kárpitanyagok gyenge minősége miatt néha egészen alacsony futást maguk mögött tudó autók belső tere is meglepően kopott tud lenni. Amióta a kínai Geely tulajdonába került a Volvo (2010), nekem kicsit összeszedettebbnek tűnik a kép.

A Volvo V60 erősebbik, 2.0 literes (D4) változata kifejezetten jó választás lehet, ha sokat autópályázol. Nagy, kényelmes, gyors és biztonságos autó kedvező fogyasztással (7-7,5 liter/100 km hosszú utakon használva). Nem jellemző, hogy az átlagosnál több meghibásodással találkozik, aki ilyen autót használ. 

Lehetnek azonban szubjektív szempontok itt is. Azok közül, akik sokat használták a típust, van aki imádja és van, aki soha többet nem venne ilyet, de talán az előbbiek kicsit többen vannak. Ami viszont tény, hogy erre többen panaszkodnak, hogy a csomagtartó mérete messze alulmúlja a kategóriától elvártat (430 liter).

A választásnál mindenképp érdemes figyelembe venni, hogy hogyan volt szervizelve a kiszemelt példány, ellenőrizhetően részt vett-e minden korábbi visszahívási akcióban is. Van, akinek ezen kívül még fontos szempont, hogy elég gyér a magyarországi szervizhálózat, valamint a szolgáltatásuk egyenetlen színvonala is felmerülhet. Erre megoldás lehet egy nem hivatalos márkaszerviz, de a márkára specializálódott független szerviz kiválasztása a megvásárlást követően.

Felkai Gábor


Felkai Gábor: ötven éve az autók körül!

Közel harminc éve foglalkozom autókkal legalább hobbiszinten, illetve kereskedőként. Valójában azonban már két éves koromban is elsősorban az autók érdekeltek, ha így nézem, inkább ötven éve. Több mint 50 saját autóm volt, amióta jogosítványt szereztem, ehhez adódik jó néhány további típus, amelyeket rendszeresen használtam rövidebb-hosszabb ideig, és lassan 20 éve veteránozom is.

A számok talán soknak tűnnek, pedig valójában érteni nem lehet az autókhoz, legfeljebb az átlagosnál kicsit több ismerettel rendelkezni róluk. Ezt a kis pluszt szívesen megosztom bárkivel, ha megírja vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdését az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.