2021. december 14. | 18:50

4,5 millió forint vásárlásra, meg egy kis tartalék a fenntartásra, illetve a javításokra. Olvasónk képlete élhető, Marci szépen végigmegy rajta, hogy Péter ne döntsön rosszul.

„Kedves Marci!

25 éves srác vagyok és tavasszal le akarom váltani az autómat. A tervezett összeg, amit erre szeretnék áldozni maximum 4,5 millió forint, hogy maradjon egy kis tartalék az esetlegesen felmerülő rejtett hibákra is.

Erősen szemezgetek az Audi A5/A6 modellekkel, valamint az 5-ös és 3-as BMW-vel. Számomra fontos lenne a megjelenés, de azért ha lehet, akkor ne menjen ez a megbízhatóság kárára. A segítségedet szeretném kérni, szerinted milyen motorral és váltóval nézelődjek, mire figyeljek vásárlásnál és hogy miket kerüljek el?

Előre is köszönöm a válaszod!

Péter”

Kedves Péter!

Válaszolnom nem egyszerű, mert mindkét márka esetében a számos negatívum mellett megannyi pozitívumot is felsorolhatok. Ami biztos, hogy bármelyiket is választod végül, mindenképp automata váltóval vedd, mert ebben a szegmensben ez a vevők részéről már alapelvárás, ha később el akarod majd adni és talán mondhatjuk, hogy prémiumautóban ülve nem is túl „fancy” lábbal kuplungolni a dugóban. 

A BMW ebben az árkategóriában elérhető nyolcsebességes ZF-váltója talán a kategória egyik legmegbízhatóbb szerkezete és a megfelelő karbantartás mellett nem fogsz problémákkal szembesülni. Nem úgy, mint az Audi Multitronic váltója esetében, ahol a felújítási szükséglet borítékolható, egyben jelentős tétel. 

A teljes hajtásláncot nézve viszont érdemes megvizsgálni az összkerekes verziókat is, amelyek közül az Audi-féle quattro-hajtás sokkal kevésbé problémás és egyben hatékonyabb is, mint a BMW X-Drive. További jó hír, hogy az összkerekes Audihoz már S-tronic váltó jár, amely lényegesen tovább bírja, mint a fokozatmentes társa. 

A trendekkel ellentétben mindenképp dízelmotoros példányt választanék mindkét márka esetében, mert se az FSI/TFSI, se a BMW újkori benzinesei nem győztek meg igazán, legalábbis a megbízhatóságukat illetően. A BMW dízelek esetében ugyanakkor érdemes számolni az EGR hűtő okozta kigyulladás, majd porig égés lehetőségével (a leégés ugye nagyban korlátozhatja a használatot), míg az Audi dízelmotorjai ezt egyelőre nem produkálják, és ez nagy előny lehet a jövőben.

Az A5/A6 vagy a BMW 5 illetve 3 szériájának kérdésébe nem mennék bele, mert azt válaszd, amelyik a legjobban megfelel igényeidnek. Szerintem az általad meghatározott árkategóriában modernebb BMW-t fogsz kapni, mint Audit és a bajor sokkal jobb vezetési élményt fog nyújtani, mint a steril Audi. 

A BMW esetében én egy 530d-t vásárolnék a nyolcfokozatú váltóval és mindenképp kicseréltetném az EGR-hűtőt a vásárlás után, illetve ellenőriztetném a szívósor állapotát is egy erre alkalmas szakértővel. Ha Audit vennék, akkor a 3.0 V6 TDI-t vinném haza S-tronic-kal és a Quattro meghajtással. Ha pedig egyiket se választanám, akkor egy Lexus IS300h-val járnám be Európát, mert bár ez utóbbi benzines hibrid, problémamentes konstrukció. 

Kellemes vásárlást!
Marci