2022. március 03. | 17:19

Ádám családot alapít és nem bízza a véletlenre. Az egyik legnépszerűbb fiatal használt autóval szemez, de 2022-ben igenis feltehető kérdés, hogy szabad-e dízelt venni. Marci nem hezitál a tanácsadással.

„Kedves Marcell!

Családbővülés miatt autócserére készülök. A kiszemelt típus a Volkswagen Passat B8, 2015-2017 közötti évjárat, dízelmotorral, illetve DSG-váltóval szerelve. Városban, illetve 30 kilométer körüli távokon használnám az autót, illetve néha autópályán. A véleményedre lennék kíváncsi, hogy mennyire megbízhatóak ezek a modern Volkswagen-féle dízelmotorok, illetve kellő odafigyeléssel, karbantartással jó választás lehet-e.

Válaszod előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Ádám”

VW Passat
Forrás: Volkswagen

Kedves Ádám!

Köszönöm leveled. Az utóbbi években számtalan B8-as Passat talált gazdára nálunk, és sosem volt rájuk semmilyen panasz az ügyfelektől. Az 1.6 CRTDI motor az előítéletek szerint lomha, viszont kollégám már túl van 7-8 darab ilyen nyolcas Passaton az összes motorvariánssal és szerinte alacsonyabb sebességnél még jobban is mennek a kismotoros példányok DSG-vel, mint az alap 2.0 CR TDI-verziók.

A csúcsot a 240 lóerős biturbo-dízel jelenti, ami már kellően dinamikus szinte minden helyzetben, én azonban mégis a 150 lóerős, kétliterest keresném, mert hiszek abban, hogy ugyanaz a motor tartósabb alacsonyabb teljesítménnyel, mint az egekig felhúzva.

A DSG-váltóról csak jót tudok mondani, hiszen lassan húszéves technika és jónéhány eladott példány után szintén elenyésző volt a problémás esetek száma. Néhány százezer kilométerenként cserélni kell a kuplungot és a lendkereket, de ez pár százezer forintból megvan, ami nem tétel egy ilyen műszaki tartalommal felvértezett fiatal autó esetében. Ennek ellenére érdemes elvinni egy diagnosztikára a kiszemelt példányt, mert többféle generáció és konstrukció készült a duplakuplungosból, és ezek némelyike változatos hibákakkal keserítheti meg gazdája életét. 

A lényeg, hogy jók az elképzeléseid és bátran merem ajánlani a típust. Kiválasztáskor figyelj oda a szervizelt előéletre és a 210 ezer kilométernél esedékes vezérléscserére, amelynek ára háromszázezer forint körül jár mostanság. Fontos, hogy ne alélj el a négy elektromos ablak látványától, mert ennél a típusnál már komoly extra-arzenált vonultatott fel a gyártó és az igazi, vagyis a későbbiekben majd pénzt érő extrák a digitális műszercsoport, a nagy navigáció, a LED-fényszórók, illetve a panorámatető. A legjobb lenne egy jól felszerelt 2.0 CRTDI DSG R-line-t találni a Verona fantázianevű alufelnikkel, mert gyönyörű és évek múltán is kapós lesz majd a paripa.

Vásárlás előtt mindenképp vidd el egy márkára szakosodott szervizbe átnézetni, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni.

Kellemes vásárlást,

Marci

Ha érdekel egy régebbi, izmos Passat, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!