Az új törvénymódosítások főleg a közlekedésre vonatkoznak, azon belül pedig majdnem minden ágára.
Kedden nyújtotta be a kormány azt a törvénymódosítási javaslatcsomagot, amely az apróbb szabályváltozásokon túl egészen új dolgokat is behoz a közlekedésbe. Ezen belül viszont nem csak az autózásba, de a fuvarozásba, szállítmányozásba és a repülésbe is belenyúlnak.
Az előterjesztés 13 különböző törvényt érint, illetve az uniós jogharmonizáció mentén is módosítanak a szabályokon. A módosításokban pontosítják a közúti közlekedési szabályszegések helyszíni eljárására vonatkozó szabályokat.
A szabályszegést helyszínen elismerő személlyel szemben közigazgatási bírságként helyszíni bírságot szabnak ki.
Jó hír lehet néhány embernek, hogy a behajtási tilalomra, a korlátozott övezetre, a kötelező haladási irányra vonatkozó egyes szabályszegéseknél a gépjárművezető távollétében már nem lesz mód közigazgatási bírság kiszabására. Ezzel együtt pedig módosítják a közterület-felügyeletről szóló törvényt.
További újdonság, hogy a a tranzit áru- és személyszállítási műveletet és a kétoldalú áru- és személyszállítási műveletet, valamint az ezekhez kapcsolódó üresjáratot végrehajtó járművezetőket innentől nem tekintik kiküldött munkavállalónak. Szintén a szállítmányozáshoz kapcsolódik, hogy a vasúti pályahálózathoz tartozó intermodális csomópontok üzemeltetésének végre tényleges jogi keretet alkotnak.
A taxisok sem maradnak ki a törvénymódosítások sorából. Megváltoztatják azt a rájuk vonatkozó szabályozást, amely az adatkezelési kötelezettségeiket tárgyalja.
Ezen felül a fenntarthatóságot is szolgálja egy új módosítás az előterjesztésben. Mégpedig a vasúti és a közúti bontásból származó, nem veszélyes hulladéknak minősülő anyagokat vissza lehet forgatni az építőiparba.
A legdrámaibb változás mégis a repülést érinti az új csomagban. A légitársasági pilóta, kereskedelmi pilóta és többfős személyzet pilóta szakszolgálati engedélyeihez, valamint kapcsolódó tanúsítványaihoz és jogosításaihoz képzéseket nyújtó, jóváhagyott képző szervezet (ATO) éves felügyelete az eddigi 2 millió forintra emelkedne 120 ezerről. Míg a repülőorvosi központ éves felügyeletének díja 60 ezerről emelkedne szintén 2 millió forintra.