Olvasónk az ismerősétől vásárolná meg a huszonkét éves brit prémiumautót, de bizonytalan a közvetkezményekben. Pedig azok pont olyanok lesznek, mint elsőre gondolná.
„Szia Marci!
Segítségedet kérném, a szomszédom eladásra kínálja 2000-es évjáratú Jaguar S-Type 3.0 V6 automata váltós autóját, amelyben 290 ezer kilométer van. Mit tudsz erről a típusról? Vannak motor-, illetve váltóproblémák? Mennyire rohadós? Alkatrész-árak milyenek hozzá? A konkrét példány legnagyobb problémája, hogy nagyon lelakott a beltere. Megcsinálnám magam, második autónak. Pénztemető, vagy lehet belőle értékálló klasszikus?
Válaszod előre is köszönöm!
Üdv.: Bence”
Szia Bence!
Az 1999-ben debütált S-type, ha emlékeim nem csalnak a DEW-platformra épült a Ford jóvoltából, de az árcédulákon már Jaguárhoz méltó összegek szerepeltek, és a karbantartáskor is az utóbbi márka árképzése a kiindulópont. A konkrét példánnyal kapcsolatban elmondható, hogy egy autó beltere remekül bemutatja a tulajdonos gondosságát, és utal a karbantartások minőségére is, erre azért mindenképpen gondoljon, mielőtt igent mond az üzletre.
Pályafutásom alatt csupán néhány hasonló évjáratú S-type-pal találkoztam és többségük megfelelően működött is, ám a tulajdonosok rendszerint a magas szervizköltségek és a gyakori problémák miatt próbáltak megszabadulni ezektől az autóktól. Második járműnek talán megvenném az ön helyében, és hobbi-jelleggel használnám is hétvégente. A presztízs sajnos már nem fenyegeti, mert friss autónak már öreg, klasszikusnak pedig még túl fiatal és valószínűleg ezért is tartja a piac a néhány százezer forintos kategóriában. Ne adjon érte túl sok pénzt, de jó áron egy rendbetétel után remek élményt nyújthat majd egy-két hosszabb utazás alkalmával.
Pénztemető vagy klasszikus? Pénztemető és kétlem, hogy valaha klasszikus lesz, utazgatni ünnepnapokon még jó lehet.
Üdv:
Balló Marci
Ha érdekel, szerintünk miből lehet majd a jövőben klasszikus autó, nézd meg Future Classics sorozatunkat!