Félig eltűnt a teherautó eleje, de az energiaelnyelő dolgozott, és megint életeket mentett.
Még szeptember 25-én, hétfőn végzett az 55-ös úton kaszálási munkát a Magyar Közút. Ehhez két teherautóból álló gépláncot használtak, amelyből az egyiket energiaelnyelő egységgel szerelték fel.
Ez egy hatalmas fém szerkezet, amit a teherautók hátuljára szerelnek fel, és ha forgalmas szakaszon meg kell állniuk, akkor leengedik. Ha belecsapódik egy autó, akkor olyan módon kezd el roncsolódni, hogy a lehető legtöbb energiát nyelje el, tehát ezt ne az ütközésben résztvevő járműveknek és a benne ülőknek kelljen elviselni. Ezáltal egészen kis sérülésekkel is megúszhatjuk ahhoz képest, mintha a teherautó hátuljába csapódnánk.
Ez a rendszer ismét bizonyíthatott 25-én, amikor is nem egy autós, hanem egy figyelmetlen kamionos csapódott a fűnyíró járművekbe. Az eset során eltalálta a közutas teherautót, majd a szemközti padkára sodródott.
A képeken jól látszik, hogy a teherautó jobb eleje szinte teljesen eltűnt. A közutas teherautó platóján maradt a fél szélvédőkeret, és a homlokfal jelentős része a kamion elejéről.
Mindezek ellenére viszont nem történt a baleset során semmilyen súlyos sérülés. Ez pedig valószínűleg az energiaelnyelőnek köszönhető, amely feladatát ellátta és használhatatlanná deformálódott, tehát megy a kukába.
A Magyar Közút közleményében kéri a közlekedőket, hogy vezessenek óvatosabban és körültekintőbben. A volán mögött lehetőleg csak a vezetésre koncentráljanak és figyeljék a fényjelzéseket, figyelmeztető táblákat, hogy ne történhessen még több ilyen baleset.
Még 2023 tavaszán a közút egy munkatársa meghalt egy balesetben, amely során egy kamion szintén figyelmetlenségből az energiaelnyelőbe csapódott az M43-as autópályán. Ott a sebesség és a súlykülönbség akkora volt, hogy a kamion árokba lökte a közút teherautóját, amelynek sofőrje meghalt az eset során.