Pedig az elütött közutas teherautón még energiaelnyelő is volt.
Nem is olyan régen, még március 22-én dolgoztak a Magyar Közút munkatársai az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán. Burkolatjavítási munkálatokat végeztek, miközben a biztonsági előírásoknak megfelelően jártak el.
A brigád előtt két lépcsőben 100-as, majd 80-as sebességkorlátozást vezettek be. Emellett energiaelnyelővel felszerelt teherautót helyeztek ki a munkaterület elé.
Az energiaelnyelő egység sokszor bizonyított már, mert nem csak a közút munkatársait védi meg, de a belecsapódó autót is úgy fogja meg, hogy a benne ülőnek ne legyen nagy baja. Hacsak nem fékezés nélkül szállnak bele, magas tempóval.
Ez azonban csak autósokra igaz úgy néz ki, mert a szerdai balesetben egy figyelmetlen külföldi kamionos érkezett a külső sávban. A közutasok már éppen pakoltak össze, végeztek munkájukkal.
Ekkor a kamion belerongyolt az energiaelnyelővel felszerelt teherautóba és az árokba lökte azt. A volánjánál ülő 41 éves férfi beszorult a fülkéjébe.
A makói férfi nem élte túl az esetet, az ütközés túl nagy erejű volt hozzá. A közút munkatársait és a vállalatot is megrendítette az eset, saját halottjuknak tekintik a férfit, hátramaradt családját mindenben segítik majd.
A közútkezelő statisztikái alapján az elmúlt 23 évben 21 közútkezelő szakember halt meg, miközben munkáját végezte, ez jellemzően a figyelmetlen autósok hibája. A vállalat kéri az autósokat, hogy a kihelyezett korlátozó és figyelmeztető táblákat vegyék végre komolyan, mert az életük múlik rajta.
Arról, hogy a közútkezelő munkatársai milyen veszélyeknek vannak kitéve nap mint nap, arról korábban egy videóban beszéltünk:
Magyar Közút